04
شنبه, می
شنبه 15 ارديبهشت 1403 Saturday 4 May 2024 25 شوال 1445

خانم انیس کالامار که در مقام گزارشگر سازمان ملل، هلاکت قاسم سلیمانی را اقدام نامشروع نامید

نوشتار

ارزیابی گزارشگر سازمان ملل که ایالات متحده را متهم ساخته که در برنامه هلاکت قاسم سلیمانی به اقدامی برخلاف قوانین بین المللی دست زده و قابل پیگیری میباشد، شگفتی های زیادی بر می انگیزد و یک بار دیگر نشان می دهد که کشورها عواملی در بین اعضای سازمان ملل وجود دارند که واقعیات را نادیده می گیرند، و یا با استناد به آن چه که “قوانین بین المللی” می نامند، تلاش جهانی برای مبارزه با ترور را زیر ذره بین انتقاد قرار می دهند.

 این گزارش در رابطه با حمله پهپادهای نظامی آمریکا در شش ماه پیش به کاروان حامل قاسم سلیمانی و هشت تن دیگر از گروهی تروریست های عراقی که او را همراهی می کردند کشته شدند. یعنی از آن فردی به نام “المنهدس” بود که عملیات تروریستی حکومت ایران در عراق را برنامه ریزی و اجرا می کرد.

قاسم سلیمانی، در سمت فرمانده سپاه قدس، عامل اصلی سوء قصد به جان سربازان آمریکایی در عراق و سوریه و تا حدودی در افغانستان بود و بارها به چریک های شیعه وابسته به ایران در کشور عراق دستور داده بود ساختمان سفارت آمریکا در بغداد را مورد حمله موشکی قرار دهند. همه این موشک ها نیز ساخت رژیم ایران است که به عراق قاچاق می کند.

خانم آنیس کالامار در سمت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور سوءقصدها، در گزارش خود می نویسد که حمله پهپادهای نظامی ایالات متحده به کاروان اتومبیل های حامل سلیمانی و دیگران، که کوتاه مدتی پس از خروج آنها از فرودگاه بین المللی بغداد انجام گرفت، نخستین اقدام یک دولت برای ترور افرادی در یک کشور ثالث بوده و قابل نکوهش است و از نظر قوانین بین مشروعیت آن مورد تردید است.

حکومت ایران در سال های اخیر مسئول مستقیم ده ها مورد سوء قصد به جان سربازان آمریکایی در عراق بوده و قاسم سلیمانی با این ماموریت به عراق رفته بود که عملیات بیشتری را علیه آمریکا و متحدان آن در عراق طراحی کند.

رژیم ایران بارها اعتراف کرده بود که از طریق برپایی گروه های تروریستی در کشورهای همسایه، توانسته است به آمریکایی ها آسیب برساند. یک نمونه آن بمب گذاری در محل سکونت سربازان آمریکایی در ناحیه ای در عربستان به نام “خُبَر” بود که ده ها نفر آمریکایی در آن کشته شدند. احتمال زیاد میرود که این انفجار توسط رژیم ایران طراحی شده و به کمک عوامل چریکی شیعه به اجرا گذاشته شده بود.

گزارشگر سازمان ملل در ارزیابی خود ادعا می کند که اقدام ایالات متحده در سوءقصد به جان سلیمانی، هنگامی می توانست مشروع قلمداد شود که او برای برنامه ریزی عملیات تروریستی ویژه ای علیه سربازان آمریکایی، رهسپار عراق شده بود.

این استدلال موجب شگفتی است، زیرا قاسم سلیمانی، در گذشته صدها بار علیه آمریکایی ها به عملیات تروریستی پرداخته بود و علت آخرین سفر او به بغداد نیز طراحی و اجرای عملیات تازه ای بوده است.

آگاهان گفتند که ارزیابی این بانوی گزارشگر، یک بار دیگر نشان می دهد که سازمان ملل، تحت تاثیر کشورهایی که می خواهند دنیا را به آشوب بکشانند، اقدام طبیعی دولت ها را در خنثی کردن عملیات تروریستی، مورد نکوهش قرار می دهد و با این رفتار، عملا موجب تشویق ادامه ترور می شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید