25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

موستانگ ماخ-ئی هفت موتور الکتریکی با قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار دارد

نوشتار

این هفته در جهان خودرو: نمایش توانایی ماشین‌های الکتریکی فورد با ساخت یک مدل ۱۴۰۰ اسب بخاری، نمایشگر لمسی برای جگوار و لندروور که نیاز به لمس ندارد، تولید اولین ب‌ام‌و هیدروژنی و اسباب‌بازی بوگاتی برای بچه‌های ثروتمند.

 هیولای الکتریکی فورد
فورد برای نمایش توانایی‌ ماشین‌های الکتریکی، یک نمونه تقویت‌شده از اولین مدل الکتریکی خود، موستانگ ماخ-ئی ساخته که ۱۴۰۰ اسب بخار نیرو دارد.

"موستانگ ماخ‌-ئی ۱۴۰۰"، با همکاری کارخانه تقویت ماشین آر‌تی‌آر ساخته شده است. از این خودروی آزمایشی تنها یک دستگاه ساخته شده و قرار است به زودی در یک مسابقه اتومبیلرانی رونمایی شود.

این ماشین سه موتور الکتریکی در جلو و چهار موتور برای چرخ‌های عقب دارد. مارک راشبورک، مسئول پروژه و مدیر بخش مسابقات فورد می‌گوید که چالش اصلی برای مهندسان کارخانه "کنترل کردن نیروی بسیار زیاد این هفت موتور بوده است."

Ford 1

اولین مدل الکتریکی فورد سال آینده به بازار عرضه می‌شود

با تغییرات آیرودینامیکی که در ماشین داده شده، باد با فشار زیادی خودرو را به زمین می‌چسباند و باعث می‌شود راننده بتواند با سرعتی بالا از پیچ‌ها عبور کند. این نیرو در سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

اولین مدل الکتریکی فورد سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. کارخانه آمریکایی برای جلب نظر مشتریان و در ترفندی برای بازاریابی بهتر، این ماشین را با نام مدل اسپرت مشهورش، موستانگ می‌فروشد.

فورد می‌گوید که علاوه بر تغییر نگاه مردم به ماشین‌های الکتریکی، می‌خواهد با ساخت ماخ‌-ئی ۱۴۰۰ درباره ماشین‌های الکتریکی اسپرت هم بیشتر تحقیق کند.

تماس بدون لمس

Ford 2

هوش مصنوعی با رصد حرکت دست و چشم راننده انتخاب او را حدس می‌زند

جگوار-لندروور با همکاری دانشمندان دانشگاه کمبریج، نمایشگری ساخته که برای انتخاب منو‌ها نیازی به لمس صفحه نمایشگر نیست.

این فن‌آوری نامش "پیش‌بینی تماس" است و یک هوش مصنوعی دارد که با رصد کردن دست و نگاه راننده حدس می‌زند که او می‌خواهد کدام دکمه را لمس کند. دانشگاه کمبریج می‌گوید این فن‌آوری تازه باعث می‌شود زمانی که راننده برای انتخاب منو صرف می‌کند نصف شود و حواسش بیشتر به جاده باشد.

ساخت این فن‌آوری از ماه‌ها پیش در جریان بوده، اما با آمدن ویروس کرونا و هشدار پزشکان برای لمس نکردن اشیا، این فن‌آوری می‌تواند برای جلوگیری از شیوع ویروس هم مفید باشد.

اگرچه این هوش مصنوعی برای نمایشگرهای ماشین ساخته شده، اما می‌توان از آن در جاهای دیگر مانند دستگاه‌ خودپرداز بانک، فروشگاه و فرودگاه هم استفاده کرد.

ماشین‌های آلمانی مدتی است که با فن‌آوری مشابهی به راننده امکان می‌دهند تا سیستم صوتی را با تکان دادن دست کنترل کند. اما دانشگاه کمبریج می‌گوید که فن‌آوری جدیدش باهوش‌تر است و کار با آن برای راننده بسیار ساده‌تر خواهد بود.

هنوز معلوم نیست جگوار-لندروور چه زمانی از این نمایشگر استفاده کند، اما به گفته دانشگاه کمبریج فن‌آوری آماده تولید است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید