28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

پیمان نوین؛ مانیفست کثرت‌گرای انقلاب نوین در ایران

نوشتار

زمان فیلی- از منظر فلسفی هیچ تعریفی جامع و کامل نبوده و گفتمان «پیمان نوین» ارائه شده از سوی شاهزاده رضا پهلوی نیز از این قاعده مستثنا نیست. پس نیاز به هیچ مقدمه‌ای نیست و باید از کنار حواشی و فرعیات گذشت. اصل همان است که بارها از سوی مردم با عنوان «پشت به دشمن رو به میهن» و «دیگه تمومه ماجرا» شنیده شده است. پیمان نوین بر مبنای همین شعاری بوده که هدف آن پس گرفتن میهن از دزدسالاران حاکم است.

 دریافت پیام نهفته در دل پیمان نوین چندان سخت نیست چرا که با زبانی همه‌فهم روان و شفاف بیان شده گرچه نزد مغرضان همیشگی و معلوم‌الحال حرف تازه‌ای با خود به همراه نداشته ولی نکته اینجاست؛ این مدعیان معمولا کسانی هستند که بدون اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی را خوانده باشند به آن رای داده‌ و به خمینی «لبیک» گفتند.

پیمان نوین در کلیت نشان از یک «آلترناتیو» ملی دارد که از پشتیبانی اعتبار اقبال مردمی و جهانی برخوردارست. در کنار این موضوع و در حالی عده‌ای هنوز به دنبال شکل حکومت یا نقش شاهزاده رضا پهلوی به انحراف اذهان عمومی و بهانه‌جویی می‌پردازند که ایشان از یک ساختار «سیستم‌محور» با محتوای حاکمیت قانون سخن می‌گوید که درک و پذیرش این مهم برای پرگویان بی‌مایه‌ای که همواره رابطه را بر ضابطه ترجیح می‌دهند بس سخت دشوار و نامفهوم به نظر می‌رسد.

نجات ایران موضوع اصلی پیمان نوین است. در حقیقت خواست دموکراسی بدون این امر محقق نخواهد شد به این معنا تا هنگامی که دیوار واپسگرایی انقلاب اسلامی فرو نپاشد؛ هرگونه طرح و برنامه‌ای ره به هیچ جا نبرده و همینجاست که نیاز به همبستگی ملی را در این برهه برای ملت ایران برجسته ساخته و در قالب یک اتمام حجت اهمیت آن را بیان می‌دارد.

نشان همبستگی در پیمان نوین که شاهزاده رضا پهلوی به درستی بر آن انگشت گذاشته یک پرسش ساده می‌باشد؛ کجا ایستاده‌اید؟ در کنار رژیم وحشت یا ایران؟ و طبعا آنهایی که به هر دلیل و با ایرادات دون یا خرده‌فرمایش سعی در خودنمایی‌ دارند؛ مخل همبستگی بوده و تنها در اندیشه‌ی پیشبرد اهداف سازمان یا حزب خودند که نمی‌توانند در کنار ملت ایران برای عبور از جنایتکاران بدون مرز حاکم باشند.

در طول چند روزی که از طرح پیمان نوین رونمایی شده علاوه بر اینکه جوش و خروش بی‌سابقه در دل جامعه در استقبال از این گفتمان به وجود آمده نفوذ کلام شاهزاده رضا پهلوی در پیام به نیروهای نظامی- انتظامی چنان بوده که حتی لرزه بر اندام سران آنان انداخته و سخنگوی نیروی انتظامی را به واکنش وادار ساخته و همین نشان از زوال فرقه‌ی تبهکار در مواجهه با خواست بی‌قید و شرط ملت دارد.

نکته‌ی ظریف و مستتر بعداز ارائه‌ی پیمان نوین پدیدار شدن طیف اکثریت بود که با قاطعیت برای نخستین بار بعداز انقلاب دوزخ‌آفرین اسلامی توانست بدون کمترین وسایل موجود حقانیت خود را ثابت نماید و البته همین نیز باعث هراس و خشم اقلیتی شد که هماره با نگاه خودبرتربینی و با اختیار داشتن تمامی امکانات– به ویژه رسانه- سطح روشنفکری‌شان را در تخریب و حمله به تجدد و مدرنیته‌ی قبل از حاکم شدن تباهی نشان داده‌اند.

برای تشریح و آشنایی بیشتر با اقلیت اکثریت‌کُش می‌بایست به همان بازگشت نامیمون بنیانگذار ویرانی به ایران روح‌الله خمینی برگشت. مشخصا انقلاب اسلامی توسط اقلیتی صورت گرفت که با ایجاد ارعاب و وحشت اکثریت را در تنگنا و خفقان قرار دادند اما طی این سالیان حتی مانند دیگر دروغ‌ها از آن به عنوان انقلاب مردم نام برده در حالی ‌که تمام اسناد و مدارک منتشر شده خلاف این ادعا را ثابت نموده است.

در طول چهل و دو سه سال گذشته چه در داخل از سوی اقلیت حاکم و چه در خارج از کشور عده‌ای در قاموس مخالف رژیم ولی باورمند به انقلاب اسلامی مدام خود را به عنوان اکثریت جلوه داده و همواره با در اختیار داشتن رسانه‌های متعدد به نفی اکثریت حقیقی پرداخته‌اند.

از نکات مهم در پیمان نوین فرو ریختن دیوارهای حاشایی است که سال‌ها به انکار حقیقت دامن زده و با انتشار دروغ و تحریف تاریخ هم‌پیمانی و عهد خود را در پایبندی به انقلاب شوم اسلامی همچنان ادامه داده و حیرت‌آور اینکه از شاهزاده رضا پهلوی تقاضا دارند آن انقلاب ایرانسوز را به رسمیت بشناسد. این عده هنوز در مبارزه با جمهوری اسلامی هیچگونه با یکدیگر همراهی نداشته اما در مخالفت با شاهزاده رضا پهلوی تشریک مساعی و اشتراک نظر دارند.

مخالفت با پیمان نوین هیچ توجیهی جز همراهی با استمرار ایران‌فروشان ندارد؛ هر چند محرز گردید تعداد مخالفانش از انگشتان دو دست فراتر نمی‌ورد و همین نشان از کثرت‌گرایی و همبستگی مردم در جهت انتخاب یک زندگی لیاقتمند در سایه‌ی آزادی دارد که سال‌ها توسط تبهکاران از آنان سلب شده است.

امروز مردم دشمن مشترک را کاملا دریافته‌اند و درواقع همراهی با پیمان نوین پیوستن به ملت در جهت تحقق اعتبار دوباره‌ی ایران در دنیا می‌باشد. بهانه‌جویان اقلیت قطعا نمی‌توانند تعیین‌کننده باشند چراکه دوران آنها بسر آمده و پیمان نوین پاسخ به خاستگاه اجتماعی‌‌ اکثریتی‌ست که در کف خیابان‌ها خواستار آن شده و برای پایین کشیدن فرقه‌ی تبهکار مصمم پا در رکاب قرار داده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید