27
شنبه, آوریل
شنبه 8 ارديبهشت 1403 Saturday 27 April 2024 18 شوال 1445

روحانی “برای نجات کشور”، خواهان برپایی احزاب سیاسی شد، ولی در واقع به نجات رژیم چشم دارد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حسن روحانی که از روز اول ریاست جمهوری هدف حملات پایان ناپذیر جناح تندرو قرار داشته، اکنون با نزدیک شدن زمان پایان ریاست جمهوریش خواهان برپایی چند حزب سیاسی شده است. حسن روحانی ادعا کرد که چنین اقدامی، برای نجات کشور از وضع کنونی ضروری است، ولی آشنایان امور می‌گویند که او در واقع قصد نجات حکومتی را دارد که به ارزیابی بسیاری از آشنایان امور ایران، اکنون به فروپاشی نزدیک می‌شود.

 روحانی در دیدار با فعالان سیاسی طرفدار خود گفت: «معتقدم که برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم و اگر بخواهیم نظام پایدار بماند باید تقویت شود، باید دو سه حزب اصلی در کشور ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند تا با عناوین مختلف و متنوع نظام را نجات دهند».

رییس جمهوری حکومت ایران در حالی خواستار ایجاد “دو سه حزب اصلی” در ایران شده است، که بر اساس گزارش وزارت کشور در سال گذشته، “۸۲ حزب با گستره فعالیت ملی، ۳۴ حزب استانی و شش جبهه سیاسی تاکنون از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز فعالیت سیاسی و انتخاباتی دریافت کرده‌اند”.

روحانی پیش‌تر نیز در پی رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان حکومتی و حامیان خود در انتخابات مجلس یازدهم، هشدار داده بود که نظام جمهوری اسلامی از این امر”ضرر” خواهد کرد، چرا که با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد.

روح الله خمینی از روز اول روی کار آمدن این نظام در ایران با برپایی حزب مخالفت کرد. اما علی خامنه‌ای و علی اکبر هاشمی رفسنجانی که علاوه بر داشتن روابط دوستی نزدیک با یکدیگر، رقیب نیز بودند دو حزب برپا کردند که خمینی فورا دستور ابطال آنان را داد.

آگاهان امور می‌گویند: «همیشه در آستانه انتخابات، گروه‌هایی به نام “حزب” وارد صحنه می‌شوند که هیچ فعالیت عملی ندارند و پس از انتخابات نیز فورا ناپدید می شوند».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید