28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

پدر پویا بختیاری: رژيم با پول حاصل از رفع تحریم‌ ايران فرزندان ما را می‌کشد

ایران

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری جوانی که در اعتراضات خونین آبان 98 ایران در مهرشهر کرج به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، با انتشار ویدئویی گفت اگر تحریم‌ها از روی ایران برداشته شود، این کشور با فروش نفت، هزینه کشتن جوانان ایرانی را تامین خواهد کرد.

 در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف از منوچهر بختیاری منتشر و بارها بازنشر شد، او گفت: « اگر تحریم‌ها برداشته بشه، با فروش نفت و منابع ایران، اسلحه خواهند خرید و با اون اسلحه فرزندان ما را خواهند کشت.»

او در ادامه افزود: «اون پولی که می‌گیرند، خرج آقازاده‌ها می‌کنند. یا پولی که می‌گیرند، می‌برند کشورهای عراق، یمن، لبنان و فلسطین. به اونها کمک می‌کنند.»

آقای بختیاری تاکید کرد که با پول‌هایی که در نتیجه رفع تحریم نصیب ایران خواهد شد، «به مردم ایران کمک نمی‌کنند» و گفت: «اگر سازمان ملل و یا کشورهای خارجی می‌خواهند به مردم ایران کمک کنند، [باید] مستقیم کمک کنند.»

پدر پویا بختیاری همچنین از سازمان بهداشت جهانی درخواست کرد که نماینده‌ای ویژه‌ای به ایران اعزام کند، تا اگر قرار است کمکی صورت گیرد، «مستقیم به مردم کمک کنند، چون پولی که جمهوری اسلامی می‌گیره، خرج خودشون می‌کنند، خرج مردم ایران نمی‌کنند.»

پویا بختیاری در 25 آبان 1398 در مهرشهر کرج کشته شد. منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری پس از مرگ پسرش تلاش‌های زیادی برای زنده نگاه داشتن یاد فرزندش و دیگر کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه 98 انجام داد و بارها از سوی نهادهای امنیتی ایران تحت فشار قرار گرفته و بازداشت شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده آمریکا در روزهای گذشته گفت که واشنگتن آماده کمک به مردم ایران برای حفظ جان آنان است، اما حاضر به تحویل پول نقد به حکومت جمهوری اسلامی ایران نیست.

پمپئو همچنین با بازنشر ویدئویی از سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در جلسه دولت این کشور، گفت: «افشاگری تکان‌دهنده توسط حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نشان می‌دهد تلاش هماهنگ رژیم ایران برای لغو تحریم‌های آمریکا برای مبارزه با همه‌گیری [کرونا] نیست بلکه بخاطر پول نقد برای رهبران رژیم است.»

او پیشتر از عدم شفافیت ایران درباره بحران کرونا ابراز نگرانی کرده و گفته بود که ایران نه زیرساخت‌های قوی در حوزه بهداشت دارد و نه حاضر است اطلاعات مربوط به کرونا را به اشتراک بگذارد.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را به عدم حمایت ایران در برابر ویروس کرونا متهم کرد و گفت: «خامنه‌ای به مردم ایران دروغ گفته و هرکسی را که سعی در روشن ساختن حقیقت درباره موضوع کرونا را دارد به زندان می‌اندازد.»

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز خواستار استفاده از منابع مالی رهبر ایران برای مقابله با کرونا شد و گفت: «اگر این به اصطلاح رهبر معظم، یک رهبر واقعی بود، میلیاردها دلاری که در صندوق‌های پوششی و بخشوده از مالیات خود اندوخته‌ است را، به مردم ایران باز می‌گرداند تا با شیوع ویروس مقابله کنند.»

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید