02
پنج شنبه, می
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 23 شوال 1445

ماجرای "کلاه­‌گذاشتن" بر سر فیفا از سوی فدراسیون فوتبال ایران

ایران

اظهارات علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران پیرامون "کلاه‌­گذاشتن" فدراسیون فوتبال ایران بر سر فیفا در مورد موضوع دخالت دولت در امور فدراسیون، بازتاب گسترده­‌ای داشته است. گفت‌وگو در این باره با حسن روشن.

 موضوع دخالت دولت ایران در امور فدراسیون فوتبال این کشور به یک ماجرای تمام نشدنی تبدیل شده است. نخستین پیامد آن تعلیق فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود. در آن مقطع زمانی رئیس وقت سازمان تربیت­ بدنی جمهوری اسلامی، محمد علی آبادی، رئیس فدراسیون فوتبال ایران محمد دادکان را برکنار کرده بود. این امر منجر تعطیلی چندین ماهه فوتبال ملی ایران شد.

حال علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران برای نخستین بار در اعترافی خودخواسته، از "دروغ‌های" فدراسیون فوتبال ایران به فیفا سخن گفت و پشت­پرده های حساسی را فاش کرده است.
این موضوع طی دهه گذشته بارها از سوی مقامات فدراسیون فوتبال ایران انکار می‌شد. علی کفاشیان اشاره کرده که فدراسیون فوتبال ایران برای تأیید اساسنامه خود در سال سال ۱۳۸۶ به فیفا دروغ گفته است. گفتنی است که پیامد این دروغ دو بار تشکیل مجمع را در پی داشت و به دوره دوم ریاست کفاشیان و سپس مهدی تاج انجامید.

علی کفاشیان می­گوید:«ما فیفا را گول زدیم. اساسنامه‌ای که سال ۱۳۸۶ تصویب شد را بازهم بخوانیم. کیومرث هاشمی هم گفتاری برای آن اساسنامه نوشته است که فدراسیون مستقل و غیر دولتی است، در حالی که این نبوده است. ما سر فیفا کلاه گذاشتیم و به فیفا دروغ گفتیم. این بد است چون جمهوری اسلامی هستیم.»

حسن روشن، پیشکسوت فوتبال ایران به این موضوع و عواقب احتمالی آن پرداخته­ایم. روشن در این گفت‌وگو می­گوید که دولت جمهوری اسلامی "دخالت غیر مستقیم" در امور فدراسیون فوتبال ایران دارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید