26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

پاسخ شاهزاده رضا پهلوی در مورد دولت در تبعید

ایران

شاهزاده رضا پهلوی در اینستاگرام:
“چون این سوال بارها در طول سالهای متمادی از من پرسیده شده، یک بار به تفصیل پاسخ می دهم. این را تا میخواهید نشر دهید:

دولت در تبعید معمولا در شرایط جنگ و اشغال کشور تشکیل میشود. کشور هایی که چنین دولتی را به رسمیت میشناسند هم معمولا در جنگ علیه اشغالگر یا متحدین آنها هستند. اما مشکل امروز ایران از جنس دیگری است. به جای دادن امتیاز خاصی به خارج از کشور که در تعریف دولت در تبعید مستتر است، باید در تلاش به از بین بردن موانع همکاری بین خارج و داخل باشیم.

تنها مرجع مشروع برای تهیه پیش نویس یک قانون اساسی نوین که به رای مردم واگذار شود مجلس موسسان منتخب همه مردم ایران است. اما با سلب اعتماد مردم از جمهوری اسلامی برای برگذاری انتخابات آزاد و منصفانه برای مجلس موسسان به این معنا است که فقط یک دولت موقت امین مردم میتواند این وظیفه خطیر را انجام دهد.

دولت موقت باید حائز سه شرط باشد:
اول دارایی آمادگی برقراری کنترل امور پس از عبور از جمهوری اسلامی، دوم دارایی مشروعیت کافی و اعتماد مردم برای برگزاری انتخابات، و سوم برنامه ضربتی احیای لوازم حیاتی زندگی روز مره مردم تا رسیدن به دولت متکی بر قانون اساسی نوین.”

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید