28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

خامنه ای برای آسیب دیدگان، از مردم کمک مالی خواست. کاربران نوشتند: اول دست توی جیب پر از پول خویش کنید

ایران

علی خامنه ای در وبسایت رسمی ولی مطلقه فقیه، از مردم ایران خواستار گردید به آسیب دیدگان ویروس کورونا کمک مالی اعضا کنند. در واکنش به این تقاضا، برخی کاربران در شبکه های اجتماعی نوشتند که بهتر است خامنه ای از اموال نجومی که در اختیار دارد برای کمک به مردم استفاده کند و نه آن که از مردم فقیر شده ایران تقاضای کمک مالی نماید.

 برخی کاربران در این رابطه خطاب به خامنه ای نوشتند: شما خودتان یکی از سرمایه دار ترین افراد دنیا هستید، چرا دست توی کیسه خود نمی کنند و از مردم تقاضای کمک مالی دارید؟

در حالی که ثروت اصلی جامعه ایران در سی و پنج سال گذشته، عمدتا در دست علی خامنه ای، سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی متمرکز شده است. اکثریت مردم گرسنه اند و از نبود امکانات درمانی کورونا می گیرند می میمیرند . سایت دفتر علی خامنه‌ای، رهبر مستضعفان جهان ، یک بخش جدید با عنوان «کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا» در قسمت پرداخت وجوهات شرعی اضافه کرد.

به جرات می توان گفت که قدرت اقتصادی بیت رهبری، که تنها یک بخش از ثروت کوچک او ۹۵ میلیارد دلار است به همراه سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی یک مثلث اقتصادی عظیمی را برای خود درست کرده اند که اگر در اختیار جامعه قرار بگیرند به راحتی می توانند سرنوشت جامعه ایران را از نظر اقتصادی تغییر دهند و دست کم فقر را ریشه کن کنند!

در رسانه های خبری امده است که این اقدام رهبری پس از بالا گرفتن انتقادات زیاد از سوی فعالان سیاسی در کشور مبنی بر عدم مشارکت نهادهای ثروتمند تحت نظر علی خامنه ای ، برای کمک به مردم آسیب‌دیده از بیماری کرونا،صورت گرفته است.

اگرچه بخش دریافت «وجوهات شرعی» در این سایت از مدت‌ها قبل راه‌اندازی شده، اما هیچگاه گزارشی درباره چگونگی هزینه‌کرد مبالغ جمع‌آوری شده از مردم، توسط دفتر رهبر ایران، منتشر نشده است.

مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، هفته گذشته با نوشتن یادداشتی در این روزنامه، گفت: «ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و آستان قدس اگر پولشان را برای مردم مستضعف هزینه نکنند به چه کاری می آیند؟»

وی نوشته بود که «امکانات و منابع مالی گسترده‌ای که در اختیار این مراکز وجود دارند اگر به عرصه کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا آورده شوند، مشکلات این اقشار در کوتاه‌ترین زمان و به صورت کامل برطرف خواهد شد».

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز از این نهادهای مالی ثروتمند که در مواقع اضطراری مانند شیوع کرونا، از کمک به وضعیت معیشتی مردم خودداری می‌کنند، انتقاد کرده بود.

ستاد اجرایی فرمان امام سازمان حکومتی و خیریه، تحت کنترل رهبر ایران است که به فرمان روح‌الله خمینی تاسیس شد. این نهاد، وظیفه مدیریت اموالی که در اختیار ولی فقیه هستند را بر عهده دارد. شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه‌هایی چون خدمات مالی و بانکداری، املاک و مستغلات، صنعت نفت، مخابرات و دامپروری فعالیت دارند.

آستان قدس رضوی نیز یکی از بزرگترین نهادهای موقوفاتی جهان اسلام است که ثروت عظیمی دارد و با وجود فعالیت‌های اقتصادی فراگیرش به دولت مالیات نمی‌دهد زیرا بنابر گفته تولیت این آستان، معافیت نامه‌ای از روح‌الله خمینی دارد.

بنیاد مستضعفان نیز پس از شرکت ملی نفت، دومین مؤسسه اقتصادی بزرگ در ایران به شمار می‌آید. این نهاد در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری فعالیت می‌کند.و مستقیماً زیر نظر علی خامنه‌ای، قرار دارد.

تنها در سال مالی ۱۳۹۵، درآمد بنیاد مستضعفان بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان و سود خالص آن بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید