29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

رییس سازمان محیط زیست ایران: همان خودروساز 50 سال قبل هستیم و درجا می‌زنیم

ایران

رییس سازمان محیط زیست ایران، با بیان اینکه «ما همچنان همان خودروساز 50 سال قبل هستیم و درجا می زنیم»، اعلام کرد که خودروسازان طی 20 سال اخیر هیچ اقدامی برای «افزایش کیفیت تولیدات خود» نکرده‌اند.

 عیسی کلانتری رئیس سازمان‌ محیط زیست ایران، سه‌شنبه 21 آوریل 2020، در برنامه «صبح و گفتگو»، شیوع بیماری کرونا در جهان را باعث ایجاد فرصت برای تنفس محیط زیست عنوان کرد تا جایی که با کاهش مصرف 30 تا 35 میلیون بشکه نفت، «کوه‌های هیمالیا» پس از «30 سال» از فاصله حدود «250 کیلومتری» دیده شد.

او از «انباشته شدن ماسک و دستکش یکبار مصرف در کوچه، خیابان و پیاده‌روها» خبر داد و خواستار توجه و ملاحظه مردم نسبت به محیط زیست شد.

کلانتری در ادامه اعلام کرد که «شمال کشور و برخی شهرهای بزرگ» انباشته از زباله و پسماند شده است.

رئیس سازمان محیط زیست ایران از «سوءاستفاده» برخی تولیدکنندگان از عبارت «جهش تولید» خبر داد تا بهانه‌‌ای برای زیر پا گذاشتن «ضوابط محیط زیستی» داشته باشند. کلانتری در این رابطه به خودروسازان که هوای شهرها را آلوده می‌کنند، اشاره کرد.

علی خامنه‌ای رهبر ایران، در پیام نوروزی خود در سال 1399، به رسم سال‌های گذشته، امسال را با شعار «جهش تولید» نامگذاری کرد.

او کار 10 برابری را شرط تحقق این شعار در سال جدید عنوان کرد.

کلانتری با انتقاد از صنعت خودروسازی در ایران، تاکید کرد: «خودروسازان طی بیست سال اخیر هیچ اقدامی برای افزایش کیفیت تولیدات خود نکرده و ما همچنان همان خودروساز پنجاه سال قبل هستیم و درجا می زنیم».

گفتنی است، صنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت بزرگ‌ترین صنعت در ایران است.

بر اساس گزارش اقتصادفارس، در 1 سپتامبر 2018، ایران با ساخت 1395421 دستگاه خودرو در سال 2009 بزرگترین خودروساز خاورمیانه شده بود. اما در سال 2018 سایپا و ایران خودرو، دو شرکت معروف خودروسازی در ایران، تبدیل به بدترین و گران فروشترین خودروسازان دنیا شدند.

شبکه الجزیره در 14 آگوست 2019، طی گزارشی به وضعیت صنعت خودروسازی ایران و مشکلات جاری آن مانند قیمت بالا، کیفیت پایین و فقدان توسعه مدل‌ها، به خصوص بعد از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا پرداخت.

بنابر گزارش شبکه الجزیره‌، صنعت خودروسازی ایران که بعد از نفت، گاز و پتروشیمی بزرگ‌ترین صنعت این کشور به شمار می‌رود و با حدود 855 هزار پرسنل 10 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌داد، از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد.

بر اساس این گزارش، بعد از اعمال دوباره تحریم‌ها که با خروج آمریکا از توافق اتمی با این کشور (برجام) رقم خورد تولید خودرو در ایران در سال 2018 به 955 هزار دستگاه کاهش یافت.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید