29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

پیام شاهزاده رضا پهلوی درباره ادامه بحران کرونا و مشکلات ناشی از آن در ایران

ایران

هم‌میهنانم،

بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا با ابعاد جهانی مرگبارش، دولت‌های مسوول و برگزیده‌ی مردم در کشورهای دموکراتیک را با چالشی بزرگ روبرو کرده و تمامی تلاش و اولویت آنها، بر کاهش هرچه بیشتر تلفات انسانی و آسیب‌های اجتماعی متمرکز شده است. تنها در رژیم‌های خودکامه مانند رژیم تبهکار در ایران است که جان انسانها، بی‌ارزش است و قربانی هدف‌های ایدئولوژیک و سیاست‌های استبدادی می‌شود.


از همین منظر است که رهبر بی‌کفایت و طماع رژیم که روی صدها میلیارد دلار دارایی‌های ملت ایران نشسته، حاضر نیست در این روزهای سخت، دست‌کم بخشی از ثروت ملی ایران را به کارگران و دستفروشان و کسبه‌ای که بیکار شده‌اند، باز گرداند. او که کشور و ملتی ثروتمند را به انزوا و فلاکت کشانده، با همراهی رییس دولت دست‌نشانده‌اش، از یک‌سو، به دریوزگی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی رفته‌اند و از آنان پی‌درپی طلب کمک می‌کنند، و از سوی دیگر، ادعا می‌کنند که از کمک‌های خارجی بی‌نیازند و می‌توانند به آمریکا و اروپا یاری دهند.

در این میان، دروغ‌گویی‌های آشکار رژیم جنایتکار در ارائه‌ی آمار واقعی جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا نیز نتوانسته پرده بر واقعیت‌های ملموس در ایران بکشد؛ به طوری که، حتی گزارش‌های رسمی نیز نشان می‌دهد که با وجود پنهان‌کاری و عدم شفافیت، شمار جان‌باختگان در ایران هم‌چنان در صدر کشورهای منطقه و همسایگان ما قرار دارد.

هم‌میهنانم،

در این روزهای سخت و تاریک، و در گیر و دار فاجعه کرونا، پیام‌های متعددی از مبارزان آزادی‌خواه و حق‌طلب در درون کشور دریافت کرده‌ام که خواستار پشتیبانی من از تداوم اعتراض‌های مدنی‌شان شده‌اند. آنها می‌گویند در راه رهایی از زندگی خفت‌بار، حاضرند قربانی کرونا شوند اما مبارزه با رژیم دروغگو و ریاکار را که خود عامل گسترش کرونا در کشور بوده، متوقف نکنند.

چنان‌که آگاهید، طی سالها مبارزات مدنی، من همواره همراه و پشتیبان شما بوده‌ام و پس از این نیز خواهم بود؛ ولی در عین حال همیشه تاکید کرده‌ام که سلامت و هشیار بودن در برابر خطرها، باید اولویت اصلی مبارزان باشد. تصمیم بر انجام و چگونگی مبارزات مدنی در کشورمان ایران، بر عهده مدیران میدانی بوده و خواهد بود تا با درایت و هوشمندی، کارِ خطیرِ پیکارِ به دور از خشونت را مدیریت کنند.

اکنون در شرایطی که فرقه تبهکار از پاسخ به کمترین نیازهای فوری و روزمره‌ی مردم، عاجز و درمانده است و شبکه‌های مافیایی درون رژیم به دنبال تامین هر چه بیشتر منافع خود هستند، احساس مسوولیت شما مبارزان شجاع، شایسته‌ی تحسین و تمجید است.

هم‌میهنانم،

به اذعان مقامات رژیم و نیز بر پایه‌ی گزارش‌های خصوصی که دریافت کرده‌ام، تعداد مبتلایان، پزشکان و پرستارانی که در هفته‌های اخیر قربانی ویروس کرونا شده‌اند نشانگر گسترش بیماری و نبود امکانات اولیه است؛ امکاناتی که به صورت کمک‌های جهانی به ایران ارسال شده ولی بخش بسیار بزرگی از آنها در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی کشور قرار نگرفته است.

فداکاری کادرهای پزشکی بیمارستانها که چون سربازانی جان-بر-کف، و با امکانات اندک، شبانه‌روز در نجات جان عزیز هم‌وطنان مبتلا به کرونا می‌کوشند و جان خویش را فدای رسالت پزشکی‌شان می‌کنند، در تاریخ کشورمان جاودانه خواهد شد. من بار دیگر در برابر این فداکاری‌ها ادای احترام می‌کنم و به نوبه خود سپاسگزار تک‌تک این عزیزان هستم.

من هم‌چنین نگران جان هزاران زندانی سیاسی و عادی در زندان‌های آلوده و ناپاک در گوشه و کنار کشور هستم که با خطر ابتلا به بیماری و مرگِ احتمالی دست به گریبانند.

علاوه بر این، در شرایط نابسامان کنونی که میلیونها تن از کار بیکار و از درآمد اندک خود نیز محروم شده‌اند، بر همه‌ی مبارزان و ایرانیان نیکوکار و انسان‌دوست است که بر همیاری خود بیفزایند و به هر شیوه شرافتمندانه به کمک و یاری هم‌میهنان نیازمند بشتابند.

در پایان، یک بار دیگر تاکید می‌کنم که سلامت و ایمنی شما اولویت اصلی است و در روزهای بحرانی کنونی باید در رعایت بهداشت و ایمنی خود و اطرافیان‌تان بیش از پیش کوشا باشید و توصیه‌های پزشکی را به کار گیرید.

پیروز باد مبارزات آزادی‌خواهانه ملت بزرگ ایران،
پاینده و سرفراز باد ایران

رضا پهلوی

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید