28
یکشنبه, آوریل
يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 Sunday 28 April 2024 19 شوال 1445

در روزهای اخیر، سازمان نظام پزشکی ایران، طی بیانیه‌‌ای نسبت به تهدیدهای جدی در مورد اوج گرفتن مجدد شیوع ویروس کرونا در کشور و به هدر رفتن زحمات کادر پزشکی، مردم و مسئولان در صورت راه‌‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی بدون در نظر گرفتن لوازم اجرایی، هشدار داده بود.

ایران

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، روز پنجشنبه ٤ اردیبهشت، در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هشدار داد که هر گونه شتابزدگی در بازگشایی غیر ضروری و غیر قابل کنترل مکان های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی، مدارس و دانشگاه ها، موجب گسترش مجدد ویروس کرونا در کشور و به هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی می شود.

 بنا به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، روز پنجشنبه ٤ اردیبهشت، با ارسال نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در خصوص حل معضلات ناشی از پاندمی بیماری کووید-١٩، نوشت: «به اطلاع می رسانیم که این روزها پیشنهادهای مختلفی جهت بازگشایی بعضی از مکان‌ها و فعالیت‌ها به ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا عرضه می‌شود که یقیناً تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های این ستاد، تأثیر قطعی و حیاتی بر هدف اصلی و انسانی اولویت حفظ جان و سلامت مردم و انسان‌ها بر همۀ امور دیگر، خواهد داشت».

وی تصریح کرد: «با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک کنونی بیماری در کشور و بر اساس اصول مسلم علمی و تجربیات جهانی، هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیرقابل‌کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها و غیره، موجب گسترش و سرکشی مجدد بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواهد شد».

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور تأکید کرد که برای بازگشایی اماکن عمومی، ستاد ملی مقابله با کرونا باید به دو اصل مهم «حدود ضرورت‌های قطعی در بازگشایی اماکن و مراکز» و نیز «امکان نظارت اجرایی و کنترل اصول بهداشتی فعالیت‌ها در آن مراکز»، در سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیم های خود، با رعایت مصالح و اولویت مقولۀ سلامت مردم، توجه کند.

در روزهای اخیر، سازمان نظام پزشکی ایران، طی بیانیه‌‌ای نسبت به تهدیدهای جدی در مورد اوج گرفتن مجدد شیوع ویروس کرونا در کشور و به هدر رفتن زحمات کادر پزشکی، مردم و مسئولان در صورت راه‌‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی بدون در نظر گرفتن لوازم اجرایی، هشدار داده بود.

سازمان نظام پزشکی نسبت به شرایط اجرایی بازگشایی اصناف و مشاغل در کشور ابراز نگرانی کرده و تصریح کرده بود: «این روزها بسیاری از مراکز خرید و میادین میوه و تره‌بار و پارک‌ها، تبدیل به محل تجمع کنترل نشده و فاقد ضابطه‌های بهداشتی افراد شده است؛ و این نگرانی به دلیل فاصلۀ زیادی است که چه در مورد آمار اعلامی وزارت بهداشت و چه با توجه به آمار واقعی مبتلایان با حد علمی پذیرش فاصله‌گذاری هوشمند وجود دارد».

سازمان نظام پزشکی کشور همچنین تأکید کرده بود که: « به ‌‌رغم ثبت مشاغل بازگشایی شده در سامانۀ وزارت بهداشت، در مورد امکان اجرایی اعمال نظارت و کنترل اصول بهداشتی در آنها تردید جدی وجود دارد».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید