27
شنبه, آوریل
شنبه 8 ارديبهشت 1403 Saturday 27 April 2024 18 شوال 1445

روحانی از تقسیم ایران به وضعیت سفید، زرد و قرمز بر اساس میزان شیوع کرونا خبر داد؛ ماسک اجباری می شود

ایران

حسن روحانی، رئیس جمهور حکومت ایران اعلام کرد که با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، مناطق مختلف کشور برمبنای میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا و همچنین مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ۳ منطقه «سفید، زرد و قرمز» تقسیم خواهد شد و محدودیت‌ها و مقررات مرتبط با بیماری کرونا، در این چارچوب در آن مناطق سه‌گانه اعمال می‌شود. برهمین اساس، حسن روحانی در جلسه دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: « تا زمانی که منطقه‌ای سفید باقی بماند، شرایط جدیدی بر آن حاکم خواهد بود که شامل بازگشایی اماکن مذهبی و برپایی نمازهای جمعه و جماعت است».

 حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی، جلسه دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا را “یکی از سخت‌ترین جلسات” این ستاد توصیف کرد. به گفته او، دلیل این دشواری، تصمیم‌گیری درباره «نحوه بازگشایی اماکن مذهبی» بود.

براساس توضیحات حسن روحانی در جلسه دیروز درباره بازگشایی اماکن مذهبی، فعالیت پاساژها در مناطق گرمسیر، همچنین اجباری شدن استفاده از ماسک در اتوبوس و مترو تصمیم‌گیری شد. روحانی گفت وزارت کشور اعلام خواهد کرد که از چه روزی استفاده از ماسک ضروری خواهد بود. روحانی با وجود تصمیم به بازگشایی اماکن مذهبی، تاکید کرد که محدودیت اجتماعات همچنان ادامه دارد و نباید بازگشایی‌های کسب و کار سبب شود “چنین برداشت کنیم که کرونا در حال تمام شدن است”. او تنها راه مقابله با این بیماری را «مراقبت از خود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های فیزیکی» عنوان کرد.

به‌ گفته حسن روحانی، پیشنهاد جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که برمبنای ابتلای به کرونا و شیوع کرونا و مقرراتی که وزارت بهداشت به عنوان معیار قرار می‌دهد، تقسیمات جدید کشوری انجام شود. او در این باره توضیح داد: «مثلا اگر وزارت بهداشت اعلام ‌کند در شهری به مدت یک هفته ابتلای به کرونا گزارش نشده و فوتی‌های کرونا در این شهر صفر است، آن منطقه سفید اعلام می‌شود و مناطق دیگر یا زرد یا قرمز هستند».

به این ترتیب، ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیم گرفته است که «همه اماکن مذهبی هر استان و شهرستانی که سفید اعلام شد، بازگشایی شود». به گفته روحانی، تعداد مناطق سفید کشور بالای ۱۰۰ است.

به گفته استاندار قم، به‌دلیل سفید اعلام نشدن وضعیت استان قم، اماکن مذهبی، حرم و مسجد جمکران همچنان بسته بوده و نمازهای جمعه و جماعات نیز تا پایان اردیبهشت در مساجد برگزار نخواهد شد.

روحانی در روزهای گذشته، بازگشایی اماکن مذهبی و زیارتی را از “دغدغه های مهم” دولت خود برشمرده بود. این در حالی است که بسیاری از مردم ایران به خاطر بحران کرونا کار و شغل خود را از دست داده‌اند و بسیاری از اصناف و مشاغل آسیب جدی دیده‌اند و فقر در جامعه گسترش یافته است، اما روحانی دغدغه اصلی خود را نه کمک به آسیب دیدگان اقتصادی و معیشتی، بلکه بازگشایی مراکز مذهبی می داند.

روحانی که به دلیل دروغ گویی های فراوان، مورد خشم روزافزون مردم ایران قرار گرفته است، بار دیگر ادعا کرد که وضع ایران “خوب” است. او گفت: «این جزو کلماتی است که شب تلویزیون‌های ماهواره‌ای عصبانیت‌شان را نشان خواهند داد. هر وقت می‌گوییم وضع‌مان خوب است، همین که ما یک نقطه مثبت پیدا می‌کنیم، جیغ و فریاد آنها بلند می‌شود که همه دنیا به‌هم ریخته و همه بدبخت شده‌اند، ایران می‌گوید وضع ما خوب است. خب حالا ما چه کار کنیم که وضع‌مان خوب است؟». او ادامه داد: «ما آخر هفته افتتاح‌های مهم پیش‌رو داریم و می‌خواهیم افتتاح کنیم. یک افتتاح ما در پنجشنبه‌ گذشته ارزش سرمایه‌گذاری‌اش یک میلیارد دلار بود. حالا شما عصبانی و ناراحت می‌شوید ما باید چه کار کنیم؟!»

روحانی روز سه‌شنبه ششم اسفند ۹۸ گفته بود که از شنبه دهم اسفندماه، “همه چیز به روال‌ عادی بازخواهد گشت”. با وجود گذشت بیش از دو ماه از آن ادعا، هنوز آن شنبه ای که قرار بود همه چیز به حالت عادی بازگردد، نیامده است. حال او در دروغی جدید، ادعا می‌کند که وضع “خوب” است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید