20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

دانمارک یک ایرانی متهم به ترور فعالان اپوزیسیون را محاکمه می‌کند

ایران

روز جمعه اول می 2020 محاکمه یک شهروند نروژی ایرانی‌الاصل در شهر روسکیلیه دانمارک آغاز شد. این فرد متهم است کوشیده برای ایران در دانمارک دست به ترور بزند.

 بنابراعلام سورن هابور، دادستان کل دانمارک متهم مردی 40 ساله است که در حال برنامه‌ریزی برای کشتن رهبر "حرکة النضال العربي لتحریر الأحواز" در خاک این کشور بود.

به گزارش فرانس‌پرس متهم که اتهامات وارده را رد کرده، با اتهام "اقدام به جاسوسی به دستور نهادهای اطلاعاتی ایران" روبرو است.

او متهم است که منزل رهبر این گروه اهوازی را در ماه سپتامبر 2018 به مدت سه روز زیرنظر داشته و از آنجا عکس و فیلم تهیه کرده است.

مقامات دانمارک در ماه سپتامبر 2018 دست به عملیات گسترده‌ای زده که سبب شد کل فعالیت‌ها در این کشور برای چند ساعت مختل شوند.

دانمارک بارو دارد که این ترور برنامه‌ریزی شده، با دستور رژیم ایران و برای انتقام از حادثه حمله به رژه نیروهای مسلح در سپتامبر 2018 که 24 کشته برجای گذاشت، صورت گرفت. ایران این اتهام را رد کرد. پیش‌بینی می‌شود در ماه ژوئیه حکم دادگاه در این‌باره صادر شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید