29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

حق صیادی فقط برای چینی‌ ها

ایران

دولت ایران با صادر کردن پروانه صیادی در خلیج فارس به ماهیگیران چینی‌ در حقیقت حکم مرگ محیط زیست این منطقه حساس زیستی‌ که شامل گونه های بسیار از آب زیان در خطر انقراض است را صادر کرده.
مشکل ماهیگیران چینی‌ صید بی‌ رویه و کف روبی است که بی‌ استثنا هرچه در تور قرار می‌گیرد را میکشد.
ماهیگیران بومی منطقه بارها از این روش صید و آزادی عمل چینی‌ ها شکایت کرده ا‌ند ولی‌ دولت اسلامی هیچ توجهی‌ به آنها ندارد.
این روش کار جدیدا تغییر کرده و در یک حرکت انقلابی‌ دادستان انقلابی‌ بندر عباس دستور توقیف شناور های شاکیان را داده، مبادا که دوستان چینی‌ امام آزرده خاطر شوند.


خبر زیر از تارنمای محیط زیست رژیم.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از صدور دستور قضایی به منظور توقیف شناور‌های غیر مجاز صید ترال و مأموریت مشترک شیلات، دریابانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از صدور دستور قضایی به منظور توقیف شناور‌های غیر مجاز صید ترال و مأموریت مشترک شیلات، دریابانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: پس از تأکیدات صورت گرفته در خصوص لزوم بررسی موضوع صید ترال و برخورد با متخلفین، از مدیرکل شیلات استان، فرمانده دریابانی و فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواسته شد تا نسبت به برخورد قانونی و جلوگیری از فعالیت شناور‌های غیر مجاز، خصوصاً صید ترال در کل آب‌های استان هرمزگان اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: این دستور قضایی با توجه به لزوم حمایت از اشتغال و تولید در استان در راستای تحقق منویات داهیانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مبنی بر نامگذاری امسال به عنوان "جهش تولید" و همچنین به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه صادر شده است.
گفتنی است: رئیس قوه قضاییه در بهمن ماه سال گذشته بر برخورد با متخلفان صید ترال تاکید کرده و گفته بود: هم در بندرعباس و هم در بوشهر وقتی به صورت سرزده در ساحل حضور یافتیم، صیادان هم در اینجا و هم در بندرعباس نسبت به صید به روش "ترال" گلایه‌هایی داشتند. باید وضعیت این موضوع روشن شود؛ چراکه اینگونه برداشت از دریا زندگی صیادان را مختل و حیات آبزیان را به خطر می‌اندازد.اگر چارچوب‌ها روشن و تبیین شد و تنویر افکار عمومی صورت گرفت، برخورد با تخلفات، برخوردی روشن است و جامعه متوجه می‌شود که این افراد متجاسر هستند و باید با آن‌ها برخورد کرد.
در اوایل اردیبهشت امسال نیز رییس کل دادگستری هرمزگان به دادستان مرکز استان و بازرس کل استان مأموریت داد سریعاً ماجرای صید ترال را که باعث صدمه به ذخایر آبزیان می‌شود بررسی کنند و با هر نوع تخلفی بدون اغماض برخورد شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید