18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

کورونا توسط هواپیمایی ماهان در خاورمیانه شیوع پیدا کرد

ایران

یک تلویزیون عرب زبان به نام الحره که از عراق برنامه پخش می کند و متعلق به ایالات متحده می باشد، به دنبال پخش یک گزارش جامع تحقیقاتی این ارزیابی را مطرح ساخت که شرکت هواپیمایی ماهان ایر متعلق به سپاه پاسداران، عامل اصلی گسترش کورونا در خاورمیانه است.

 الحره گفته که بررسی ها نشان می دهد که شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان ایر وابسته به سپاه پاسداران از طریق ادامه حمل و نقل مسافر در پروازهای بین ایران ، عراق و لبنان ، در گسترش ویروس کرونا در خاورمیانه نقش داشته است.

این گزارش به ادامه پروازهای این شرکت با وجود تحریم ممنوعیت در آنجا به دلیل شیوع بیماری ، ادامه پروازهای این شرکت را از طریق چین و از چین عنوان کرد.

این شرکت که به طور مستقیم با سپاه پاسداران در ارتباط است ، متهم به دروغگویی در مورد پروازها پس از ۳۱ ژانویه است ، زیرا مقامات ایرانی در آن زمان سفر به و از چین را ممنوع اعلام کرده بودند.

بی‌بی‌سی نیز در تحقیقاتی که انجام داده گفته که یکی از خطوط هوایی ایران در گسترش ویروس کرونا در خاورمیانه نقش داشته است. تجزیه و تحلیل اطلاعات مسیر پرواز و استفاده از منابع موجود مثل ویدیو و عکس نشان می‌دهد که چطور ماهان ایر اولین مسافران ناقل ویروس کرونا را از ایران به عراق و لبنان برده و با وجود ممنوعیت، به پروازهایش به کشورهای مختلف دنیا ادامه داده است.

ماهان ایر از جمله خطوط پروازی تحریم شده توسط دولت آمریکا است که گفته می شود، با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم ارتباط دارد. بی‌بی‌سی در ادامه نوشته : بیش از ده‌ها نفر از خدمه پرواز ماهان ایر علایم ابتلا به کرونا داشته اند. زمانی که این کارکنان تلاش کرده‌اند تا درباره سوء مدیریت در این بحران و فقدان امنیت سخنی بگویند، توسط مدیران ارشد وادار به سکوت شده‌اند و در نهایت ماهان ایر به پروازهایش به مقاصدی در چین ادامه داده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید