29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

رو کردن دست رژیم در دروغ گویی توسط رسانه های آلمان

ایران

ایران می‌گوید ۴۰ هزار تست آنتی‌بادی کرونا به آلمان صادر کرده است. داروسازی روش از پیشگامان تولید انبوه این تست، ماه جاری میلادی سه میلیون تست آنتی‌بادی در اختیار وزارت بهداشت آلمان قرار داده است.

 

منابع خبری مطلع به دویچه‌وله فارسی می‌گویند وزارت خارجه آلمان از اخبار منتشر شده در مورد صادر‌ات تست کرونا از ایران به آلمان مطلع است، اما اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته از صدور یک محموله تست‌تشخیص آنتی ‌بادی ویروس کرونا به آلمان خبر داده بود. شرکت "دانش بنیان پیشتاز طب زمان" در ایران هم اعلام کرده بود ۴۰ هزار تست تشخیص به آلمان صادر کرده است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از مدیرعامل این شرکت نوشته بود: "هنوز بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته اروپایی نتوانسته‌اند این کیت تشخیصی را بسازند و خواستار خرید از ما هستند."

وزارت‌اقتصاد آلمان هنوز به پرسش‌های دویچه‌وله در مورد صحت و علت واردات تست آنتی‌بادی از ایران به آلمان پاسخ نداده‌ است.

آلمان یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌‌رود و کارشناسان این کشور از پیشتازان طراحی و تولید تست‌های کرونا هستند.

وزارت بهداشت آلمان سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت (۵ مه) اعلام کرد برای کاهش محدودیت‌های اجتماعی و بازگشت گام‌به گام به شرایط پیش از پاندمی، قراردادی با کنسرن داروسازی سوئیسی "روش" برای خرید سه میلیون تست آنتی‌بادی امضاء کرده که ماه جاری میلادی تحویل خواهد گرفت.

در حال حاضر نیز شهروندان این کشور ۸۳ میلیون نفری می‌توانند با مراجعه به آزمایشگاهی نزدیک محل سکونت خود، این تست را انجام دهند.

کنسرن "روش" که یک مجموعه بزرگ تولید محصولات آن در ایالت بایرن در جنوب آلمان است، برای افزایش ظرفیت تولید خود ۱۷۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده است. این کنسرن اعلام کرده ۲۵۰ میلیون یور دیگر نیز برای گسترش مراکز تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ایالت بایرن با پرداخت ۴۰ میلیون یورو از این سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند.

روش می‌گوید تست آنتی‌بادی این کنسرن با ۱۰۰ درصد حساسیت تشخیص و دقت تشخیص تخصصی ۸/ ۹۹ درصد آنتی‌بادی ویروس کرونا در خون را پیدا می‌کند.

این تست که در شمار آزمایش‌های سریلوژیک به شمار می‌رود و تست الیزا هم خوانده می‌شود، یک روش عمومی غربالگری در بیوشیمی است که می‌تواند پادتن یا آنتی‌بادی موجود در خون یک فرد را پس از ابتلا او به ویروس نشان دهد. در این تست چند قطره خون در محلول خاصی در آزمایشگاه بررسی می‌شود.

در صورتی که پادتن‌های M و G، که برای مقابله با ویروس کرونا در بدن ساخته می‌شوند، در خون موجود باشد محلول ترکیب شده از خون و تست آزمایشگاهی رنگ خود را تغییر می‌دهد.

این تغییر نشان می‌دهد که فرد پیشتر به ویروس کرونا آلوده شده و بدن او آنتی‌بادی این ویروس را ساخته است. البته در مورد کرونا نمی‌توان با قطعیت گفت که فرد به طور کامل در برابر ویروس ایمن است یا ممکن است دوباره به دلیل آلودگی ویروسی، بیمار شود.

آزمایش آنتی‌بادی گاه به دلیل ابتلای فرد به نوع دیگری از ویروس کرونا در گذشته، مثلأ سرماخوردگی به دلیل ابتلا به یکی از ویروس‌ها هم مثبت می‌شود چون در بدن فرد آنتی‌بادی مشابه موجود است.

مشخص نیست که ایران چرا از این تست آنتی ساخت داخل کشور برای عرضه درآزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی و کنترل همه‌گیری کرونا استفاده نمی‌کند.

به گفته مصطفی قانعی، رئیس ستاد توسعه زیست و فناوری معاونت علمی ریاست‌‌ جمهوری، تست آنتی‌بادی کرونا تنها در اختیار سازمان انتقال خون است و کسانی که می‌خواهند از این تست استفاده کنند باید با مراجعه به این سازمان، ابتدا یک واحد کامل خون بدهند.

ایران از بهمن‌ماه با پاندمی کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند و دولت ایران تا کنون موفقیت چشمگیری در مهار آن نداشته است. آمار دقیق مرگ در پی ابتلا به کرونا در ایران مشخص نیست. سازمان ثبت‌‌‌احوال به درخواست ستاد دولتی مبارزه با کرونا، حتی از انتشار آمار کل مرگ در زمستان گذشته خودداری می‌کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید