25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

آمریکا یک شرکت چینی را به خاطر همکاری با ماهان تحریم کرد

ایران

آمریکا روز سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت یک شرکت چینی را به دلیل همکاری با شرکت هواپیمایی ماهان ایران در فهرست سیاه تحریم خود قرار داد. شرکت چینی تحریم‌شده Shanghai Saint Logistics Limited نام دارد و در بیانیه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، متهم شده است که به شرکت ماهان خدمات ارائه می‌کرده است. تحریم این شرکت باعث وارد شدن آن به فهرست سیاه، مسدود شدن همه دارایی‌های آن در ایالات متحده و ممنوعیت معامله شرکت‌های آمریکایی با آن می‌شود.

بنا بر داده‌های آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱ در کار تامین لجستیکی، مادی و مالی سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسدارن ایران بوده است.

بنا بر بیانیه پمپئو هواپیمایی ماهان محموله‌هایی را با هدف کمک به دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا برای افزایش تولید انرژی به این کشور برده است و متقابلا طلا به ایران حمل کرده است.

پومپئو در بیانیه خود گفته است که تعداد کشور‌هایی که از هواپیمایی ماهان میزبانی می‌کنند در حال کاهش است و چین یکی از این معدود کشور‌هایی است که هنوز با این شرکت همکاری دارد. او این همکاری را بدون پیامد ندانسته است.

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید