20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

برایان هوک: رهبران رژیم ایران بین مذاکره با پرزیدنت ترامپ یا فروپاشی اقتصادی، باید یکی را انتخاب کنند

ایران

نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا به رژیم ایران هشدار داد که باید بین مذاکره با پرزیدنت ترامپ یا فروپاشی اقتصادی یکی را انتخاب کند.

 به گزارش نیویورک تایمز، برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با بیان این که «فشار کارساز است»، افزود: بیش از سه سال است که ما از طریق بازدارندگی و دیپلماسی ایران را مهار و با آن مقابله کرده‌ایم.

آقای هوک با بیان این که «رژیم [ایران] به خاطر تحریم‌های ما در هم شکسته است» ادامه داد که رهبران رژیم ایران امروز در برابر یک انتخاب قرار گرفته‌اند: یا با پرزیدنت ترامپ مذاکره کنید یا فروپاشی اقتصادی را مدیریت کنید.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا پیشتر نیز گفته بود که معتقد است تحریم های ایالات متحده رژیم ایران را وادار خواهد کرد که درباره انتخاب بین ادامه رفتار کنونی یا صرف منابع مالی تصمیم بگیرد.

پیش از این نیز وزیر خارجه ایالات متحده گفته بود که «ما بر این باوریم کاری که با برنامه‌مان، یعنی کارزار فشار حداکثری، انجام داده‌ایم در محروم کردن رژیم ایران از دستیابی به منابع لازم برای گسترش تروریسم در سرتاسر جهان موثر بوده است.»

آمریکا با خروج از برجام، تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند و کارزار فشار حداکثری برای تغییر رفتار رژیم ایران را آغاز کرد.

کارزار فشار حداکثری

دولت پرزیدنت ترامپ با برشمردن ایرادات برجام، از توافق هسته ای خارج شد و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند. مقامات دولت آمریکا همچنین با اشاره به اقدامات مخرب جمهوری اسلامی در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی، اعلام کردند فشار حداکثری بر رژیم جمهوری اسلامی تا هنگامی که مانند یک کشور عادی در منطقه رفتار نکند، ادامه خواهد یافت.

مقام های وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین اظهارنظرهای خود درباره تحریم های جمهوری اسلامی، آن را راهی برای پرهیز از جنگ با این رژیم در اوج تنش دو کشور دانستند.

همچنین برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، نیز در حاشیه نشست دو روزه دوحه قطر، در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا، گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، رژیم جمهوری اسلامی را در بر سر یک دو راهی قرار داده است.

دولت آمریکا بارها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی درآمد خود را به جای اینکه برای بهبود معیشت مردم ایران صرف کند، در راه حمایت از گروههای تروریستی منطقه و اقدامات مخرب در دیگر کشورها صرف می‌کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید