19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

تحریم شدگان

ایران

شادباش به تک تک شما دوستان و همه مبارزان !
نتیجه اگاهی رسانیها و زحمات ما وشما .

آمریکا وزیر کشور جمهوری اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی و چند فرد دیگر را به خاطر سرکوب مردم ایران تحریم کرد

دولت آمریکا شمار جدیدی از مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی را به دلیل نقش داشتن در نقض جدی حقوق بشر و سرکوب مخالفان در فهرست تحریم‌های ثانویه خود قرار داد.

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه فهرست جدیدی از اشخاص تحت تحریم حکومت ایران را منتشر کرد. در این فهرست نام ۹ نفر از مقام‌های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی و همچنین دو زندان فشافویه و قرچک قرار دارد.

استیون منوچین،‌ وزیر خزاینه‌داری،‌ در این زمینه گفت: «رژیم ایران مخالفت مردم از جمله اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را از طریق فشار فیزیکی و روانی سرکوب می‌کند.»

او افزود دولت آمریکا به «پاسخگو کردن» مقام‌ها و نهادهای ایران که مردم این کشور را «سرکوب» می‌کنند ادامه می‌دهد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، محمد علی نوری‌نژاد، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی، حمیدرضا اشراق، معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی، هابیل درویش، رییس بنیاد تعاون نیروی انتظامی، محسن فتحی‌زاده، رییس سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، یحیی محمودزاده، معاون مهندسی نیروی انتظامی، حسین شاهوارپور، فرمانده سپاه پاسداران خوزستان، ایوب سلیمانی، معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح از جمله افرادی هستند که در فهرست تحریم گنجانده شده‌اند.

همچنین در ادامه این فهرست نام برخی نهادها از جمله زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) و زندان قرچک نیز قرار داده شده است. علاوه بر این،‌ بنیاد تعاون نیروی انتظامی نیز مشمول این تحریم‌ها است.

دولت آمریکا این زندان‌ها و نهادها را در سرکوب،‌ کشتار و بازداشت و آزار فیزیکی و روانی مخالفان دارای نقش کلیدی دانسته است. در بیانیه صادرشده در این زمینه به اعتراض‌های سراسری سال‌ها‌ی گذشته و همچنین اعتراض‌های ضد حجاب اجباری اشاره شده است.

همچنین به شکنجه و غرق کردن مهاجران افغانستان از سوی نیروی انتظامی در حادثه اخیر در مرز ایران و همچنین اجبار مهاجران این کشور از سوی سپاه پاسداران برای شرکت در جنگ سوریه نیز اشاره شده است.

این افراد و نهادها هدف تحریم‌های ثانویه ایالات متحده آمریکا شده‌اند.

در تحریم ثانویه، مجازات‌ها می‌تواند افراد حقیقی و حقوقی سایر کشورها را نیز که با افراد یا شرکت‌های ایرانی تحریم‌شده مبادله داشته‌اند، شامل شود.

لذا آن‌ها نیز باید به‌ منظور جلوگیری از تحریم از سوی آمریکا، از مبادله با افراد و شرکت‌های ایرانی تحت تحریم، اجتناب کنند و در غیر این صورت، با مجازات‌های مختلف رو‌به‌رو خواهند شد.

ایران اینترنشنال

بیانیه مایک پمپئو درباره تحریم وزیر کشور و نیروی انتظامی ایران؛ اشاره به نقش آنها در سرکوب معترضان آبان ‌ماه

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای به تحریم وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «امروز ایالات متحده تحریم‌های مالی و محدودیت‌ در صدور روادید را در مورد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایرانی تحت موارد مرتبط با نقض حقوق بشر، اعمال می‌کند. این اقدامات در مورد این ۱۲ شخصیت حقیقی و حقوقی توسط وزارت کشور و وزارت خزانه‌داری، حاوی این پیام در پشتیبانی از مردم ایران است که ما به حمایت از خواسته‌های آن‌ها برای برخورداری از یک حکومت شفاف و پاسخگو ادامه خواهیم داد و از جانب کسانی که از سوی این رژیم وادار به سکوت شده‌اند، سخن خواهیم گفت. فشار ما بر [رژیم] ایران برای این که با مردمش با تکریم و احترام رفتار کند، متوقف نخواهد شد.»

وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه و در بیانیه‌ای افزود: «این شخصیت‌های حقیقی و حقوقی عبارتند از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور فعلی دولت ایران. ما دلایلی در دست داریم که نشان می‌دهد وزیر کشور جمهوری اسلامی دستور سرکوب سفیدامضا به نیروهای انتظامی برای استفاده از ابزار مرگبار برای سرکوب معترضان صلح‌آمیز و ناظران داده است. هدف او و رژیم سرکوب اعتراض‌های صلح‌آمیز و نقض حقوق افراد برای تجمع و برخورداری از آزادی بیان با هر هزینه‌ای است. دستورهای او به کشته شدن خیلی از معترضان از جمله ۲۳ شخص که هنوز به سن قانونی نرسیده بودند، منتهی شد.»

مایک پمپئو گفت: «یکی از این قربانیان، سیدعلی موسوی است که فقط ۱۲ سال داشت و در راه بازگشت از مدرسه به خانه و توسط شلیک گلوله نیروهای انتظامی کشته شد. عبدالرضا رحمانی فضلی و خانواده او اجازه ورود به ایالات متحده را نخواهند داشت.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ایران علاوه بر نقض حقوق بشر درون مرزهای کشور، سابقه‌ای طولانی در کشتار و تروریسم در دیگر کشورها دارد. علی فلاحیان دیگر شخصی است که تحریم شده که رئیس پیشین وزارت اطلاعات بود. در زمان تصدی او، چندین فقره ترور و حمله در سراسر جهان انجام شد که از آن جمله می‌توان به کشتن آلیسا فلاتو، دانشجوی ۲۰ ساله آمریکایی در باریکه غزه و در جریان بمبگذاری انتحاری، اشاره کند.»

مایک پمپئو گفت: «او همچنین در میان افراد مسئول در بمب‌گذاری مرکز یهودیان - آمیا - در آرژانتین است که در سال ۱۹۹۴ کشته شدن ۸۵ تن را در پی داشت. او و خانواده درجه‌ یک او اجازه ورود به ایالات متحده ندارند.»

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه ادامه داد: «در تلاش برای مخفی کردن شواهد آزار مردم توسط رژیم، ایران در نوامبر گذشته دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را تقریبا به طور کامل قطع کرد و حدود ۸۰ میلیون ایرانی را برای یک هفته در تاریکی دیجیتال قرار داد و در همان زمان ماموران امنیتی بیش از ۱۵۰۰ تن را کشته و هزاران معترض دیگر را خودسرانه بازداشت کردند. رژیم ایران برای مدت‌ها دستیابی مردم به اینترنت را با محدودیت و سانسور همراه کرده و حق آزادی بیان و گردهمایی صلح‌آمیز را که دو حق جهانی بشری است را از آن‌ها گرفته است.»

مایک پمپئو در پایان این بیانیه گفت: «ما از تمامی شرکت‌های فناوری در ایالات متحده و جهان می‌خواهیم سهم خود را ایفا کرده و دسترسی مردم ایران به جریان آزاد اطلاعات را بهبود بخشند، و ما بار دیگر به مجوز عمومی دی۱ وزارت خزانه‌داری آمریکا، که استفاده مردم ایران از برخی خدمات مشخص ارتباط شخصی را تسهیل می‌کند، اشاره می‌کنیم.»

صدای آمریکا

 

برگرفته از فیسبوک بانو فائزه محب زندی

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید