26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

پزشکان ایرانی فاش کردند که رژیم چگونه جان هزاران نفر را با کم-نمایی آمار کوئید ۱۹ فدا کرد

ایران

گرچه تحریم های فلج کننده که دولت ایالات متحده وضع کرده، کشور را از تجهیزات کافی برای مقابله با ویروسی که شیوعی سریع دارد محروم بجا گذاشت، برخی از متخصصان پزشکی می گویند اتهام اصلی متوجه رهبران دولت و دین است چرا که اجازه دادند ویروس بطور گسترده سرایت یابد – و ابعاد سرایت آن را پنهان کردند.

 

کارکنان درمانی تعریف کردند که وقتی بیمارستان ها از بیمار پر می شدند، رژیم تا هفته ها به سخنان آنها اعتنا نکرد و به آنها گفت در مورد علت مرگ دروغ بگویند؛ آمار دقیق احتمالا ده برابر ارقام رسمی است.
قاهره، مصر (اسوشیتد پرس) – آنها را قهرمان می شمارند و همکارانشان که جان از دست داده اند، شهید بشمار می آیند. اما برای پزشکان و پرستارانی که همچنان با شمار فزایندهٔ بیماران مبتلا به ویروس کرونا درگیرند، اینگونه تقدیرها طنینی توخالی دارند.

گرچه تحریم های فلج کننده که دولت ایالات متحده وضع کرده، کشور را از تجهیزات کافی برای مقابله با ویروسی که شیوعی سریع دارد محروم بجا گذاشت، برخی از متخصصان پزشکی می گویند اتهام اصلی متوجه رهبران دولت و دین است چرا که اجازه دادند ویروس بطور گسترده سرایت یابد – و ابعاد سرایت آن را پنهان کردند.

این کارکنان درمانی می گویند در مقابله با شیوع بیماری، بیدفاع بودند. در نتیجه، پزشکان و پرستاران ایران از ویروس بیشترین ضربه را خوردند. فقط در ۹۰ روز اول شیوع ویروس، هر روز یکی از کارکنان درمانی می مرد و چندین تن مبتلا می شدند.

یک دکتر جوان اصفانی که در این مدت، خستگی ناپذیر کار کرده و دهها بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را پیش از مراجعه به بیمارستان چک کرده، می گوید، «در سرازیری فاجعه قرار گرفته ایم».

از کسی پنهان نیست که ایران به شدت از ویروس کرونا ضربه خورده است. ارقام رسمی دولتی نشان می دهد حدود ۱۰۰۰۰۰ به ویروس آلوده اند و حدود ۶۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا مرده اند. اما گزارشی که بازوی پژوهشی مجلس تهیه کرده، حاکی است که شمار موارد ابتلا ممکن است هشت تا ۱۰ برابر رقم رسمی باشد، و ایران را در میان کشورهایی قرار می دهد که بیشترین ضربه را خورده اند. این گزارش حاکی است که شمار مرگ و میر ۱۱۷۰۰ نفر است، یعنی ۸۰ درصد بالاتر از ارقام رسمی وزارت بهداشت.

دولت ایران در حال حاضر از کاهش ابتلا به کوئید ۱۹ و آمار مرگ در بسیاری نواحی خبر می دهد، گرچه مقامات محلی در شهرهایی مانند تهران، که طبق گفتهٔ شورای شهر، ناچار ۱۰۰۰۰ گور تازه در بزرگترین گورستان شهر، بهشت زهرا افزوده شده، همچنان به فضای گورستان ها می افزایند.

مصاحبه با بیش از ۳۰ تن از متخصصان پزشکی و مروری بر مکالمات پزشکان در اپلیکشن های پیامرسان و دیگر اسناد خبرنگار اسوشیتد پرس در قاهره، جزئیات بسیاری را افشا می کند که تاکنون گزارش نشده بوده است. این گزارش، تصویری کاملتر از علل و ابعاد رویکرد نامنسجم کشور در هنگامهٔ شیوع مرگبار ویروس در میان مردم بدست می دهد.

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید