26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

نمایندگان مجلس ایران، ارتباط کاری با اسرائیل، از جمله استفاده از نرم افزارهای این کشور را به مصداق «محاربه با خدا» ممنوع کردند

ایران

روز دوشنبه، مجلس ایران قانونی را تصویب کرد که طبق آن هرگونه همکاری با اسرائیل، از جمله استفاده از سخت افزار و یا نرم افزارهای کامپیوتری اسرائيل ممنوع اعلام شد و هرگونه همکاری با اسرائیل محاربه با خدا نام گرفت.

معلوم نیست که مفاد قانونی تازه که به اتفاق آرا تصویب شد، چگونه به اجرا گذاشته خواهد شد؛‌ روحانی اجازه داد ساکنان استان هایی که بروز ویروس در آنها کم خطر ارزیابی شده در نماز جمعه ضد اسرائیل روز قدس شرکت کنند.

روز دوشنبه، مجلس ایران قانونی را تصویب کرد که طبق آن هرگونه همکاری با اسرائیل، از جمله استفاده از سخت افزار و یا نرم افزارهای کامپیوتری اسرائيل ممنوع اعلام شد و هرگونه همکاری با اسرائیل محاربه با خدا نام گرفت.

«سید حسن نقوی حسینی»، یک سخنگوی مجلس ایران، گفت «بر اساس ماده اول این لایحه، تمام نهادهای ایرانی می بایست توانایی های منطقه ای و بین المللی کشور را در راه مقابله با مقررات رژیم صیونیستی بکار گیرند. طبق خبری که در وبسایت خبرگزاری فارس منتشر شد، همکاری و یا جاسوسی برای رژیم صیونیست برابر با محاربه با خدا و افساد فی الارض تلقی خواهد شد هرگونه استفاده از سخت‌افزارهای تولیدی رژیم صهیونیستی در ایران و فعالیت سکوهای نرم‌افزاری متعلق به این رژیم در کشور ممنوع می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این قانون به اتفاق آرای تمام نمایندگان حاضر به تصویب رسید.

توضیحی در خصوص چگونگی اجرای مواد این قانون داده نشده است.

قانون فوق، پیش از نماز جمعهٔ سالانهٔ روز قدس به تصویب رسید. روز قدس هر ساله همراه با تظاهراتی که رژیم علیه اسرائیل و در حمایت از فلسطین تدارک می بیند در سراسر کشور برگزار می شود. آخرین جمعه ماه رمضان، روز قدس نامیده می شود که امسال با ۲۲ ماه مه مصادف است.

روز شنبه، حسن روحانی رئیس جمهور کشور گفت ایرانیان ساکن نواحی که در معرض خطر کمتری از بروز دوباره ویروس کرونا قرار دارند مجازند در نماز جمعه و نیز در مراسم بزرگداشت روز قدس شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری نیمه-رسمی فارس، روحانی در جلسه ای با ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت، «برای روز قدس دو تصمیم گرفته شد، اول اینکه در شهر‌های سفید که به ۲۱۸ شهر می‌گوییم، روز قدس هم برگزار می‌شود و با مراعات همه پروتکل‌های بهداشتی نه به صورت راهپیمایی بلکه به صورت حضور در نماز جمعه برگزار می‌شود.»

در تهران، که ناحیه پرخطر محسوب می شود، «مراسم نمادین» با کاروان خودروها و تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می شود.

رئیس جمهور گفت، «قرار شد مسئولیت برگزاری راهپیمایی ها را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده گیرد».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید