29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

شایعات تایید نشده در تهران: «خامنه‌ای در مراحل نخستین ابتلا به بیماری آلزایمر (بیماری فراموشی) قرار دارد»

ایران

برخی تحلیلگرانی که اوضاع داخلی در ایران را به دقت دنبال می‌کنند، به رصد کردن وضع جسمانی علی خامنه ای پرداخته اند و این احتمال را مطرح می سازند که او در مراحل نخستین ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارد که ممکن است همچنان رو به پیشرفت باشد.

آلزایمر و یا به تلفظ علمی آن آلتزهایمر، نوعی بیماری فراموشی غیر قابل درمان است که معمولا افراد در سنین سالخوردگی دچار آن می شوند و هنوز دارویی برای درمان آن یافت نشده است.

در شبکه های اجتماعی نیز گزارش های مشابهی انتشار یافته است.

انتشار شایعه بیماری رهبران سیاسی، اگر توسط مخالفان آنان و یا افراد غیرحرفه‌ای صورت گیرد، باید با تردید بسیار تلقی گردد، زیرا از آن به عنوان یک حربه سیاسی بهره می‌گیرند. در مورد علی خامنه‌ای در سال های اخیر گزارش های بسیاری در مورد بیماری هایی چون سرطان پروستات انتشار یافته که هنوز معلوم نیست تا چه حد به حقیقت نزدیک بوده است.

حدود دو سال پیش، برای مدتی آثار تورم در چهره خامنه ای دیده می شد که احتمالا نتیجه شیمی درمانی بوده است.

انتشار ارزیابی های روزهای اخیر دایر بر این که خامنه ای به آلزایمر مبتلا گردیده و مراحل نخستین آن را می‌گذراند، بر این اساس است که او در گذشته یک سخنران ورزیده محسوب می شد که بدون نوشته سخن می گفت. در دو سال اخیر او همیشه قطعه کاغذ کوچکی به دست داشت که رئوس مطالب را در آن‌ها یادداشت کرده بود و هر از گاهی به آن نگاهی می انداخت. ولی در ماه‌های اخیر تعداد دفعاتی که او هنگام سخنرانی، به یادداشت خود نگاه کرد، بیش از ۱۲۰ بار بود و آخرین سخنرانی او به مناسبت آن چه که “روز جهانی قدس” می نامند، به طور کامل از روی نوشته بود – امری که در مورد خامنه‌ای سابقه نداشته است.

همچنین دیده شد که خامنه ای گاهی در سخنرانی های خود، مرتکب اشتباهاتی می شود که سرآغاز از دست دادن حافظه و سرآغاز ابتلاء به فراموشی می‌باشد که یک نمونه آن، ذکر این ادعا بود که تا کنون یک میلیون نفر در اثر کورونا جان باخته‌اند – ول این در حالی است که هنگام سخنرانی او، شمار جانباختگان در سراسر جهان، رقمی در حدود ۱۲۰ هزار نفر بود. البته شخص خامنه ای ساعاتی بعد، این اشتباه خود را تصحیح کرد.

برخی محافل خبری در تهران می‌گویند که شماری از اعضای مجلس خبرگان، به طور بسیار محرمانه به مشورت پرداخته‌اند که در صورت پیشروی بیماری، مجلس خبرگان رهبری چگونه باید رفتار کند!

طبیعی است که مقامات رسمی حکومت حاضر نیستند نسبت به این گزارش ها و شایعات، واکنشی نشان دهند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید