18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

فضا، مرز بی‌ انتها ...

ایران

پیشتازان فضا را به خاطر دارید؟

کاپیتان کرک و خدمه فضا پیمای اینترپرایز با ماموریت ۵ ساله ذوق کاوشگری، دانش پروری و اکتشاف را در ذهن جوانان و نوجوانان دهه ۶۰ و ۷۰ در سر تأ سر جهان پرورش دادند تا بیشتر اختراعات و پیشرفت های علمی‌ از جمله، تلفن همراه، دستگاه ام آرآی، صفحه های نمایش تخت و بسیاری دیگر الهام خود را از این سرالر تلویزیونی گرفتند.
جوانان آن زمان بخصوص در آمریکا هیچ چیز را غیر ممکن نمیدانستند و آن نسل رشد کرد و با استفاده از تخیل خود و تسهیلات تامین شده از طرف دولت و سازمانهای خصوصی بشر را به فضا برای ماه نوردی پرتاب کرد.
در میهن ما نیز در زمان شاهنشاه آریامهر جوانانی مانند نگارنده این گزارش با پرورش افکار کنجکاو و دانش طلب در راه پیشرفت میهن و کسب علوم مدرن آماده میشدند تا پس از پایان تحصیل به خدمت میهن درآیند و به رقابت با پیشرفته ترین کشور ها پردازند.
اما سیل غارتگر آمد و میهن را به ژرف تاریکی ها فرو برد.


مشتی واپسگرا، خرافاتی و اشغالگر با همکاری گروهی میهن فروش به نام حزب توده و سازمانی تروریست و آدم کش به نام مجاهدین خلق، میهن را از ما دزدیدند و جهالت و خرافات را جایگزین پیشرفت و دانش کردند.
آنها که خوشبخت بودند و در خارج از کشور در حال تحصیل بودند و یا توانستند فرار کنند به جایگاه های بلند در خارج از کشور دست یافتند، از جمله فیروز نادری که در ناسا به مقام نایب رئیسی سازمان جی پی‌ ال رسید

naderi

و یا مریم میرزاخانی، یکی‌ از ۱۰ فوق نخبه تاریخ جهان و نخستین بانوی برنده جایزه فیلدز در دنیا.

Maryam Mirzakhani


آنها که گرفتار این رژیم جنون و عرب زده افتادند مانند، ندا آقا سلطان، پویا بختیاری، رومینا اشرفی و هزاران جوان و نیروی آینده میهن در دست مزدوران رژیم و یا همفکرانشان پر پر شدند.


دیروز آمریکا پرتاب فضا پیماهای خود را از داخل خاک آمریکا از نو گرفت و قرار بود سفینه دراگن یا اژدها به زبان خودمان با ۲ سرنشین به نام های رابرت بنکن و دوگلاس هرلی مستقر بر موشک ساخت کمپانی اسپیس اکس به مدار زمین پرتاب شوند.
این ماموریت به دلیل نامساعد بودن وضع جوی به آینده موکول شد ولی‌ غرور ملی‌ دوباره در آمریکا بیدار شده و بزودی این سفینه به فضا می‌رسد.
ما باید کوشا باشیم تا پس از راندن اشغالگران تازی از میهن به سرعت در پیشرفت و دستیابی به دانش نوین گام برداریم.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید