25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

تحریم‌ها؛ کره جنوبی در ازای ۷ میلیارد دلار بدهی به حکومت ایران، محموله پزشکی و درمانی ارسال می‌کند

ایران

کره جنوبی گفته است که در ازای ۷ میلیارد دلار بدهی خود به حکومت ایران، محموله های پزشکی و درمانی به ایران خواهد فرستاد.

 عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به تصمیم کره جنوبی گفت: «کره‌ای‌ها در این زمینه به دستور آمریکایی‌ها گوش می‌دهند».

موسوی افزود: «ما چیزی حدود دو سال با کره جنوبی در این زمینه مذاکره داشتیم،‌ ولی کره‌ای‌ها برای پرداخت بدهی‌شان منتظر پاسخ مثبت آمریکا بودند».

موسوی در واکنش به خبر ارسال ۵۰۰ هزار دلار محموله پزشکی از سوی کره جنوبی با کنایه گفت: «زحمت کشیده‌اند. ۷ میلیارد دلار پول ملت ایران در کره است و آنها باید همان موقع به صورت مقتضی این پول را به کشور ما بازمی‌گرداند ولی غفلت کردند و تاخیر داشتند».

وی افزود: «ما بارها به آنها این موضوع را گوشزد کردیم که آن چه آنها درباره علت این تاخیر مطرح می‌کند غیر قابل قبول است».

موسوی ادعا کرد که “ایران تحت هیچ گونه تحریم بین‌المللی نیست و تحریم‌های آمریکا یکجانبه و غیر قانونی است”. او بنابر همین ادعا، خواهان بازپس‌گیری دارایی‌های رژیم از کره شد.

گقتنی است بسیاری از مردم ایران در شبکه های اجتماعی می‌گویند که ترجیح می‌دهند به جای اینکه پول نفت ایران به دست رژیم برسد و حکومت به جای خرج کردن این پول برای مردم ایران، آن را به حزب الله لبنان و مزدوران شیعه عراقی و حکومت بشار اسد ببخشد، این پول در دست کشورهای خارجی به امانت بماند تا اینکه یک روز به یک حکومت ملی و مردمی در ایران تحویل داده شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید