16
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 28 فروردين 1403 Tuesday 16 April 2024 7 شوال 1445

وقاحت بیحد خامنه ای جنایتکار،

ایران

رهبر چماق بدست ها و شکنجه گران رژیم اسلامی در سخنان اخیر خود در باره آمریکا میگوید؛ عذر خواهی‌ هم نمیکنند.

این جانور آدم کش که خود از قاتلان قهار و جنایتکاران بیرحم مردم  میهن ما میباشد به خود اجازه میدهد که درباره کشور های دمکرات جهان چنین چرت و پرت هایی بگوید.

گزارش زیر از دویچه وله آلمان؛

آیت‌الله خامنه‌ای کشته‌شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور را "جنایتی آشکار" نامید. او گفت شعار "نمی‌توانیم نفس بکشیمِ" حرف دل همه ملت‌های تحت ظلم جهان است.

آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز چهارشنبه ۱۴ خرداد (سوم ژوئن) در یک سخنرانی زنده تلویزیونی به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، به بهانه اعتراض‌ها در آمریکا در پی کشته‌شدن جورج فلوید، شهروند آمریکا به دست پلیس آن کشور، به تندی به هئیت حاکمه آمریکا حمله کرد.

او گفت جبهه دشمنان جمهوری اسلامی دچار "آشفتگی" است: «یک بخش از جبهه دشمنان ایران، شوروی بود که با آن وضع فروپاشید و بخش دیگر آن آمریکا است که امروز وضع آشفته آن را همه می‌بینند.»

خامنه‌ای اعتراض‌های روزهای اخیر آمریکا را "بروز واقعیات پنهان نگه‌داشته‌شده" در این کشور دانست‌ و مدعی شد: «زانو زدن پلیس بر روی گردن یک سیاهپوست و فشار دادن آن تا جان باختن شخص و تماشای این صحنه از طرف چند پلیس دیگر، چیز جدیدی نیست بلکه همان اخلاق و طبیعت حکومت آمریکا است که قبلاً نیز با بسیاری از کشورهای دنیا مثل افغانستان، عراق، سوریه و قبل از آن در ویتنام، همین کارها را کرده‌اند.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنانش شعار "نمی‌توانیم نفس بکشیمِ" را که این‌روزها دراعتراض‌های شهروندان آمریکا تکرار می‌شود، حرف دل همه ملتهای تحت ظلم" دانست. او گفت: «البته آمریکایی‌ها با رفتارهایشان در دنیا رسوا شده‌اند. آن از مدیریت ضعیفشان در کرونا که به علت فساد موجود در هیئت حاکمه آمریکا، تلفات و مبتلایان به بیماری در آمریکا چندین برابر کشورهای دیگر است و این هم از برخورد وقیحانه‌شان با مردم که آشکارا جنایت می‌کنند، عذرخواهی هم نمی‌کنند و بعد هم می‌گویند حقوق بشر، انگار آن مرد سیاهی که کشته شد، بشر نبود و حقوقی نداشت.»

عبارت "نمی‌توانیم نفس بکشیمِ" آخرین جمله‌ای است که جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی بر زبان راند. او روز ۲۵ مه، پس از آن که یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس با زانوی خود برای دقایق طولانی روی گردن وی فشار داد، درگذشت. در دقایقی که فلوید زیر فشار زانوی افسر پلیس قرار داشت بارها عبارت "نمی‌توانم نفس بکشم" را تکرار کرد تا جان سپرد.

یک هفته پس از مرگ جورج فلوید پزشکان در جریان کالبدشکافی به این نتیجه رسید‌ند که فلوید "هیچ شرایط ویژه پزشکی که در مرگ او مؤثر بوده باشد، نداشته و فشار زانو‌های مأمور پلیس بوده که باعث مرگ او شده است".

اعتراض رهبر جمهوری اسلامی به برخورد پلیس آمریکا با جورج فلوید در حالی است که رفتار فراقانونی نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی با معترضان در ایران - از جمله با معترضان آبان ۹۸ - هدف انتقادهای شدید نهادهای حقوق بشری و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

در اسفندماه سال گذشته ۲۳ نهاد حقوق بشری خواستار تشکیل جلسه‌ ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به منظور آغاز تحقیقاتی مستقل درباره "وضعیت بحرانی حقوق بشر در ایران" در جریان اعتراض‌های آبان ماه و هفته‌های پس از آن شدند.

با همه‌اینها مقام‌های جمهوری اسلامی به مدت ۷ ماه از ارائه هر گونه اطلاعات درباره شمار قربانیان و زندانیان اعتراض‌های آبان خودداری کردند. تنها درچند روز اخیر، ابتدا وزیر کشور و سپس رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم از ۲۳۰ کشته و ۲۰۰۰ زخمی در اعتراض‌های آبان خبر دادند.

پیشتر و چند هفته پس از اعتراض‌های آبان خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از مقام‌های رسمی ایران نوشت که در این اعتراض‌ها حدود ۱۵۰۰ نفر کشته شده‌اند. این خبرگزاری به نقل از سه منبع نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی نوشت خود آیت‌الله خامنه‌ای دستور برخورد شدید با معترضان را صادر کرده بود.

عفو بین‌الملل آمار کشته‌شدگان آبان را ۳۰۴ نفر اعلام کرده و گفته این آمار را براساس اطلاعاتی از منابع موثق، از جمله از طریق گفت‌وگو با بستگان، همسایگان و دوستان قربانیان و شاهدان عینی اعتراض‌ها، به دست آورده است.

منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی می‌گویند میزان خشونتی که نیروهای امنیتی ایران در برابر معترضان به کار می‌برند بسیار شدیدتر و"وحشیانه‌تر" از پلیس آمریکا و حتی استبدادی‌ترین کشورهای دنیاست و رهبران جمهوری اسلامی پیش از انتقاد به دیگران و طلب عذرخواهی از آنها، خودشان باید از رفتار خشن و خونبار خود با مردم‌شان عذرخواهی کرده و به این رفتار پایان دهند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید