29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

برایان هوک، رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا

ایران

برایان هوک، رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه ۵ ژوئن گفت درها برای مذاکره گسترده‌تر با ایران درباره برنامه هسته‌ای و سایر موضوعات باز است، اما تاکنون مذاکرات محدود به آزادی زندانیان شده است.

 برایان هوک گفت: «دونالد ترامپ سال‌هاست که درهای دیپلماسی را باز کرده است و در همین بازه زمانی زمانی، او سه بار با رهبر کره شمالی کیم جونگ اون ملاقات کرده است. بنابراین ما می خواهیم ببینیم که رژیم (ایران) هم با دیپلماسی ما به روش دیپلماسی برخورد می‌کند.»

هوک گفت مذاکرات ایالات متحده و آمریکا تاکنون فراتر از بحث درباره آزادی متقابل زندانیان از موضوعاتی چون برنامه هسته‌ای ایران نبوده است. او همچنین گفت تعداد شهروندان ایالات متحده به اشتباه بازداشت شده در خارج از کشور که آزاد می‌شوند بیشتر خواهد شد، اما هیچ جزئیاتی در مورد زمان این آزادی‌ها یا محل وقوع آنها ارائه نداد.

این مقام رسمی آمریکا، همچنین مجدداً درخواست تجدیدنظر ایران برای آزادی شهروندان آمریکایی باقر نمازی، پسرش سیامک نمازی و مراد طاهباز را صادر کرد. او به طور خاص خواستار این شد که سیامک و باقر نمازی به دلایل پزشکی از زندان خارج شوند.

هوک همچنین گفت واشنگتن قصد دارد تا در تلاش برای مذاکره در مورد موضوعاتی چون برنامه هسته‌ای، به سیاست خود در مورد تحریم‌های شدید اقتصادی علیه تهران پایبند باشد و گفت: «ترس و ضعف باعث خشونت بیشتر ایران می‌شود.»

هوک گفت: «ما همچنان طبق قواعد بازی می کنیم و این شیوه همیشه برنده می شود. بنابراین می خواهیم با سیاست خود کار را ادامه دهیم.»

مایکل وایت که در ایران زندانی بود، روز پنج شنبه ۱۵ خرداد/ چهارم ژوئن، به دنبال اعلام آزادی‌اش از زندان، با همکاری دولت سوئیس ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد.

مایکل وایت، تفنگدار نیروی دریایی آمریکا، دو سال پیش که برای دیدار با دوست دخترش به ایران رفته بود بازداشت شد و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بعدا او را به خاطر «توهین به رهبر» و همچنین «انتشار عکسی خصوصی» به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

در مقابل آزادی مایکل وایت، آمریکا مجید طاهری، زندانی ایرانی را از زندان آزاد کرد.

مجید طاهری که از ۳۳ سال پیش ساکن آمریکاست و در ایالت فلوریدا به پزشکی اشتغال داشت، حدود ۱۶ ماه پیش به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران بازداشت شد اما حکم آزادی او روز پنج‌شنبه صادر شد.

پس از آزادی مایکل وایت و همزمان با ورودش به ایالات متحده که با استقبال برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران همراه شد، در توئیتر خود خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی نوشت که برای «توافق بزرگ» با آمریکا منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور نباشند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید