20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

هاشمی طبا: روحانی به مردم نمی گوید پول نداریم چون در آن صورت سیستم تغییر می کند

ایران

وبسایت حکومتی اصلاحات نیوز گفتگویی با هاشمی طبا یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سال۹۶ را منتشر کرد که در آن هاشمی طبا صراحتا اعلام کرده که روحانی باید با مردم راستگو باشد و بگوید که شرایط اقتصادی و معیشتی وخیم است و پول نداریم.

 سایت حکومتی اصلاحات نیوز گزارش گفتگو را اینگونه شروع میکند؛ از آن ۶ نفر که اردیبهشت ۹۶ چند روز کنار هم نشستند و ساعت‌ها بر سر صندلی ریاست‌جمهوری با هم مناظره کردند، حالا فقط مصطفی هاشمی‌طبا پست و مقام حکومتی ندارد. ۲ نفر رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور ماندند، یکی رئیس‌قوه قضاییه شد، یکی هم رئیس قوه مقننه. حتی مصطفی میرسلیم که تعداد آرایش از آرای باطله هم کمتر شد، این روز‌ها روی یکی از صندلی‌های مجلس می‌نشیند.

داستان هاشمی‌طبا، اما متفاوت از بقیه بود. با وجود حمایتی که در مناظره‌ها از دولت کرد، هیچ مسئولیتی به او پیشنهاد نشد. خودش می‌گوید چندبار خواسته کمکی بکند، حتی پیشنهاد‌هایی هم داده، اما جوابی نگرفته.

به نظر میرسد که هاشمی طبا همانگونه که این سایت حکومتی به آن اشاره نموده است اکنون که از واگذاری پست حکومتی نامید است زبان به انتقاد از دولت گشوده و آشکار می سازد که رژیم برای تامین مایحتاج مردم دچار مشکل است.

هاشمی طبا میگوید:این اصلا نقد دولت آقای روحانی نیست. نقد حکمرانی ما‌ست. ما نمی‌خواهیم واقعیت را به مردم بگوییم. نمی‌خواهیم بگوییم که به‌خاطر عدم‌مراودات بین‌المللی ما در تنگنا هستیم؛ در تنگنای واردات هستیم، در تنگنای صادرات، در تنگنای فروش نفت هستیم، درآمد هایمان کم است و سطح زندگی‌مان باید پایین بیاید. شعار هم می‌دهیم معیشت بهتر. خب نمی‌شود.

باید بگوییم با این شرایط معیشت‌ها حتما کمتر می‌شود. این را چرا به مردم نمی‌گوییم؟ در نمازجمعه می‌گوییم؛‌ای دولت معیشت بهتر برای مردم فراهم شود، مگر می‌شود؟ وقتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم، وقتی هزارتا مشکل دیگر داریم و… نمی‌شود. دولت هم می‌خواهد بگوید همه چیز خوب است، چون اگر خلاف این را بگوید باید سیستم تغییر کند، سیستم اقتصادی داخل کشور، سیستم تولید و توزیع و خیلی از این چیز‌ها باید دستخوش تحول شود، که نه فقط دولت، که حکمرانی هم نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد. ولی دولت در این موضوع پیشگام است، چون روحیه آقای روحانی این است.

همه مردم هم همین هستند، همه سخنرانان و… دنبال این هستند که بگویند وضع مردم بهتر شود، سفره مردم گسترده‌تر شود، معیشت مردم بهتر شود، ولی نمی‌شود. وقتی ما داریم می‌جنگیم، وقتی تحریم می‌شویم، وقتی خود ما از تحریم استقبال می‌کنیم، شرایط بهتر نمی‌شود. الان هم می‌گویند با خارجی‌ها مراوده نداشته باشیم و وقتی همه داریم این حرف‌ها را می‌زنیم، باید بدانیم حجم اقتصاد ما پایین می‌آید و اقتصاد مردم هم کوچک‌تر میشود.

این سخنان هاشمی طبا بار دیگر نشان میدهد که رژیم در شرایط وخیم اقتصادی قرار دارد و همزمان فساد اقتصادی نیز گریبان رژیم را گرفته و هیچ راه و چاره ای برای برون رفت از این شرایط در مقابل خود نمی بیند و آن چنان که این مقام پیشین دولتی رژیم می گوید اگر رژیم به نداشتن پول و امکانات کافی برای اداره مردم اعتراف کند روند تغییرات سیاسی و فروپاشی رژیم سرعت می گیرد.

تنها امید رژیم برای برون رفت از این شرایط و کم شدن فشار تحریم ها انتخابات آینده ایالات متحده و احتمال ورود یک رییس جمهور دموکرات به کاخ سفید است که در همین راستا در روزهای گذشته پرزیدنت ترامپ با انتشار توییتری خطاب به سران رژیم گفت که منتظر انتخابات و ورود رییس جمهور دموکرات نمانید و اکنون به پای میز مذاکره بیایید.

رژیم اما امید دارد تا بتواند ماه های باقی مانده تا انتخابات آمریکا را پشت سر گذارد و با رییس جمهور دموکرات وارد مذاکره و توافق شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید