29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

از آتش‌سوزی در "بازار گل" واقع در جنوب تهران، صبح روز شنبه ۲۴ خرداد/ ۱۳ ژوئن طعمه حریق شد و ٣٢ غرفۀ این بازار کاملاً در شعله‌های آتش سوخته‌اند www.mehrnews.com

ایران

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، روز شنبه ۲۴ خرداد/ ۱۳ ژوئن از آتش‌سوزی در "بازار گل امام رضا" واقع در جنوب تهران خبر داد و گفت که ٣٢ غرفۀ این بازار کاملاً در شعله‌های آتش سوخته‌اند.

 جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، روز شنبه ٢٤ خرداد گفت: «ساعت ۵:۳۷ صبح امروز، یک مورد آتش سوزی در جادۀ خاوران در بازار گل امام رضا، به سامانۀ ۱۲۵ شهرداری تهران اعلام شد». وی افزود: «آتش نشانان سه ایستگاه آتش نشانی، سریعاً به همراه تانکرهای آب جهت انجام عملیات اطفای حریق به این محل اعزام شدند و در نهایت از سرایت آتش به سایر غرفه‌ها جلوگیری کردند».

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در ادامه گفت: «بسیاری از غرفه‌های واقع در این بازار ناپایدار هستند و به صورت ایمن و مقاوم در برابر آتش احداث نشده‌اند؛ به طوریکه کماکان بسیاری از غرفه‌ها با حصیر ساخته می‌شوند». وی افزود: «بخش زیادی از بازار که به اصطلاح به آن "راستۀ خشکه فروشی" می‌گویند، دچار آتش سوزی و حریق شده بود و بلافاصله آتش‌نشانان عملیات اطفای حریق را آغاز کردند». جلال ملکی تصریح کرد: «آتش نشانان بعد از اینکه موفق به خاموش کردن آتش شدند، در رصد اولیه، خبر از آتش سوزی در ۳۲ غرفه این بازار گل را دادند». وی افزود: «طول این غرفه‌ها متفاوت و بین ۱۰ متر، ۱۲ متر و ۱۵ متر است و متأسفانه تمام وسایل این غرفه‌ها سوختنی بود که خود باعث شعله‌ور شدن بیشتر آتش شده بود».

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در مورد خسارات ناشی از این آتش سوزی گفت: «این حادثه خوشبختانه هیچ مصدوم و تلفات جانی نداشته ولی همان طور که گفته شد خسارات مالی سنگینی داشته، زیرا ۳۲ غرفه به صورت کامل سوخته‌اند».

جلال ملکی یادآور شد: «آتش سوزی در مراکز تجاری این منطقه سابقه‌دار است و در زمان‌های گذشته هم در این بازار گل و دقیقاً در همین محل، آتش سوزی رخ داده است؛ به طوریکه بارها به این مجموعه دربارۀ بازنگری در حوزۀ ایمنی هشدار داده شده، اما همچنان موارد ایمنی رعایت نشده است و نواقص زیادی در این زمینه وجود دارد».

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در پایان گفت: «ذکر این نکته ضروری است محلی که دچار حریق شده بود، خارج از محدودۀ استحفاظی سازمان آتش نشانی تهران است اما حسب وظیفۀ انسانی، مأموران آتش نشان تا لحظۀ آخر اطفای حریق، در محل حضور داشته و به فعالیت پرداختند».

در حادثۀ آتش سوزی که چند سال پیش در این محل روی داده بود، ۱۳۰ غرفۀ این بازار دچار آتش سوزی شدند.

از سوی دیگر، در روزهای اخیر وقوع آتش سوزی‌های پی در پی، در برخی از بوستان‌های شهر تهران از جمله در اطراف دریاچۀ خلیج فارس، پارک چیتگر، بوستان ولایت و بوستانی در پاسداران، با واکنش های بسیاری از سوی کارشناسان و مسئولین همراه شده بود، تا اینکه سرانجام حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، روز سه شنبه ٢٠ خرداد اعلام کرد که ٤ مورد از آتش سوزی‌های رخ داده در بوستان‌های پایتخت، عمدی بوده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید