29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد: ایرانی‌ها برای چهارمین ماه متوالی صدرنشین خریداران خارجی خانه در این کشورشده‌اند

ایران

مرکز آمار ترکیه بار دیگر اعلام نمود که به رغم بسته بودن مرزهای ترکیه بر روی شهروندان ایرانی از اوایل اسفند سال گذشته، ایرانی‌ها خرید خانه در این کشور را ادامه داده‌اند.

 ماه گذشته ایرانی‌ها ۲۰۵ واحد خانه در ترکیه خریداری کرده که معادل تقریبا یک چهارم کل خانه‌های فروخته شده به خارجی‌ها در این کشور بوده است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است : در پنج‌ماه ابتدایی سال، ایرانی‌ها ۲ هزار و ۲۳۰ واحد منزل از ترکیه خریداری کرده‌اند و در دوره یاد شده، باز هم صدرنشین خرید خانه از ترکیه بوده‌اند.

این آمارها تنها شامل خرید منازل آپارتمانی است و دیگر املاک مانند املاک تجاری یا صنعتی “مغازه، کارگاه، مراکز تجاری و غیره” را در برنمی‌گیرد.

بر اساس قانون جدید ترکیه که از سپتامبر سال گذشته اجرایی شد، خارجی‌هایی که حداقل ۲۵۰ هزار دلار املاک در ترکیه خریداری کنند، واجد دریافت شهروندی این کشور می‌شوند. قبلا شرط اعطای شهروندی سرمایه‌گذاری ۱ میلیون دلاری در بازار املاک ترکیه بود.

در سال ۲۰۱۷ میلادی ، هفت هزار خارجی از ۱۰۱ کشور توانسته‌اند از طریق خرید املاک، شهروندی این کشور را به دست آورند که ایرانی‌ها با ۱۴۷۵ نفر، صدرنشین بودند.

پس از پایان جنگ ایران و عراق، با اینکه ایران به دلیل رشد اقتصادی بالا، در یکی از بهترین دوره‌های پس از انقلاب قرار داشت، مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور همچنان ادامه داشت.

پس از انتخابات سال ۸۸ و به دنبال حوادث پس از آن، موج مهاجران و فراریان به ترکیه، بار دیگر آغاز شد. در این دوره ایرانیان مجدداً به ترکیه گریخته تا از طریق این کشور راهی به سوی غرب و کشورهای پناهنده‌پذیر بیابند.

این رابطه ایرانیان با ترکیه به مثابه ایستگاه موقت برای رسیدن به مقصد اصلی تا دهه اخیر و پس از اعتراضات ۸۸ همچنان ادامه داشت تا اینکه در چند سال اخیر موج جدید ازمهاجرت جدیدی ایرانیان به سمت ترکیه آغاز شده که دارای ساختاری کاملا متفاوت است.

بعد از ایران، شهروندان عراق، روسیه، افغانستان، یمن، اردن، آذربایجان و آلمان بیشترین شمار خرید خانه در ترکیه را طی سال جاری داشته‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید