19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

جسد متلاشی شده منصوری قاضی فراری در پیاده رو کنار هتل یافت شد. احتمال قتل به هدف خاموشی!

ایران

جسد متلاشی شده غلامرضا منصوری، قاضی متهم به فساد مالی در پرونده اکبر طبری، در بیرون هتل محل اقامت اش در رومانی پیدا شد.

 گفته شده است غلامرضا منصوری از پنجره محل اقامت هتل خود به پایین پرتاب شده و مرده است”.اما هنوز مشخص نیست که وی خودکشی کرده است و یا کشته شده؟

با این همه، مقامات پلیس رومانی، ساعتی پس از انتشار این خبر ادعا کردند که جسد نه در پیاده رو مجاور هتل، بلکه در تالار ورودی هتل یافت شده است.

این ادعا بسیار مشکوک به نظر می رسد، زیرا اشاره ای نشده که جسد یک انسان در تالار وروزدی یک هتل که محل رفت و آمد بسیار است، چگونه به دست می آید، بی آن که کسی متوجه فوت فرد شده باشد؟

آیا عناصری که منصوری را احتمالا از طبقه بال به پیاده رو پرتاب کرده بودند، جسد او را به ورودی هتل انتقال داده اند؟ اگر چنین احتمالی وجود دارد، چگونه ممکن است انتقال جسد به شیوه ای صورت گیرد که هیچکس متوجه آن نشده باشد؟

انتطار می رود که در ساعات آینده و یا روزهای بعد واقعیات امر کمی روشن شود. ولی در تاریخ نهادهای اطلاعاتی کشورهای مختلف، این نخستین بار نیست که کسی را از طبقه بالای هتل به پائین پرتاب می کنند تا صدای او برای همیشه خاموش شود.

همچنین این نخستین بار در حکومت اسلامی ایران نیست که فردی که دارای اطلاعات بسیار حساس است که ممکن است برای حکومت دردسر ساز باشد، به قتل می رسد و یا وادار به خودکشی می شود.

آخوند غلامرضا منصوری از جمله، از سوی قوه قضائیه حکومت متهم شده بود که در یک مورد، ۵۰۰ هزار یورو رشوه گرفته است و جزو متهمان پرونده سوء استفاده کلان مالی در قوه قضائیه متهم شده بود.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه با تایید خبر مرگ قاضی منصوری، گفت: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام نمایند.

موسوی افزود: ایشان مدتی قبل به سفارت جمهوری اسلامی مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه از طریق پلیس بین الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه نمایند.

حقوقدان ایرانی کاوه موسوی در گفتگویی که با وبسایت نماد ملی ایران انجام داد خبر از تنظیم دادخواستی داد که قرار بود امروز به دادستانی آلمان ارایه شود و بر پایه آن غلامرضا منصوری به کشور آلمان استرداد شده و در این کشور به جرایم او رسیدگی شود.

برخی منابع خبری می گویند که او را در یک سوء قصد ترور کردند که پرده از جنایات و فسادهای رژیم برداشته نشود.

غلامرضا منصوری که پیش از این بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود، همچنین در توقیف برخی روزنامه‌ها در ایران و بازداشت دسته‌جمعی روزنامه‌نگاران در سال ۱۳۹۱ نقش داشت.

به نقل از ایران اینترنشنال، وی هنگام مراجعه به سفارت ایران در رومانی قوه قضائیه را تهدید کرده است که اگر وی در رومانی محاکمه شود ، و حکومت از او حمایت نکند ممکن است سخنانی بگوید که به نفع رژیم و قوه قضائیه نباشد.

در این گزارش آمده است پلیس رومانی ساعت ۲:۳۰ دقیقه بعدازظهر امروز (آدینه ) به وقت محلی ، پیکر بی‌جان فردی در پیاده‌روی مقابل هتل محل اقامت منصوری پیدا شده است . قسمت پذیرش هتل محل اقامت منصوری به پلیس گفته است که شخص پرتاب شده به پیاده روی مقابل هتل، ساکن یکی از طبقات فوقانی بوده است.

پلیس در گزارش خود نامی از وی نبرده است، اما درباره هویت او گفته شده ۵۲ ساله و تحت مراقبت قضایی بوده است. تحقیقات درباره علت مرگ منصوری توسط پلیس رومانی آغاز شده و ادامه دارد

پس از برگزاری جلسات دادگاه طبری در ایران گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت قاضی منصوری در رومانی منتشر شد، پس از آن منصوری با انتشار ویدئویی ادعا کرد که خود را به سفارت ایران در رومانی معرفی کرده و خواستار حمایت از سوی ایران شده است .

حقوقدان کاوه موسوی روز گذشته با انتشار توییتری اعلام داشت که منصوری از کشور رومانی تقاضای پناهندگی نموده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز پس از مطلع شدن از حضور منصوری در رومانی ،از او در دستگاه قضایی این کشور به عنوان “جنایت علیه روزنامه‌نگاران” شکایت کرد.

پس از حضور منصوری در دادگاه رومانی ، قاضی در بخارست تصمیم گرفت که به منصوری یک ماه فرصت بدهد و تحت شرایط خاصی آزاد باشد اما هفته ای یک بار خود را به پلیس معرفی کند.

حسام الدین آشنا مشاور روحانی که و عضو پیشین وزارت اطلاعات حکومت در توییتی در واکنش به این خبر نوشت: به‌نظر می‌رسد پرونده موسوم به “طبری” دارای ابعادی غیر اقتصادی هم هست. بدون وجود شبکه‌هایی فعال در هر سه قوه و چه بسا نهادهای دیگر بعید است فسادی شکل بگیرد که یک متهمش در رومانی از دنیا رانده شود. نکند سر و ته پرونده زده شود.

وی با اشاره به داروی بهداشتی که منظور وی واجبی بود گفت: لطفا مراقب داروی نظافت باشید.

اگر ثابت شود که این واقعا قتل بوده احتمال دارد که رژیم ایران از عوامل روسی که تعدادی زیادی در رومانی هستند در انجام قتل کمک گرفته چون تاکنون افرادی در ردیف طبری که از کشورهای دیگر بودند نیز به این شیوه هلاک شدند .

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید