24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

انفجار در یکی از پادگان های شرق تهران

ایران

منابع خبری رادیو پیام اسرائیل در ایران احتمال می دهند که انفجار شدید در نیمه شب گذشته (پنجشنبه) در پارچین و همچنین آتش سوری در برق رسانی شیراز، دو رشته دیگر از خرابکاری های عوامل مخالف رژیم و یا فعالیت عوامل خارج از ایران بوده است.

سخنگوی وزارت دفاع بامداد امروز (آدینه) تائید کرد که انفجاری در پارچین رخ داده، ولی تلفاتی به همراه نداشته است. در حالی که پارچین یکی از مهمترین پایگاه های نظامی سپاه پاسداران است که در حومه پایتخت قرار دارد، ولی سخنگوی وزارت دفاع ادعا کرد که انفجار در بخش صنعتی این مکان رخ داده و ارتباطی با امور نظامی نداشته است. در این بیانیه، علت حادثه، “انفجار یک مخزن گاز” معرفی شده، امری که هنوز به اثبات نرسیده است.
پارچین که در حومه جنوب شرقی تهران قرار دارد، در گذشته نیز صحنه انفجارهایی بوده و منابع آگاه می گویند که در سال های گذشته چند انفجار در آن جا رخ داده که به آزمایش های اتمی مربوط می شده است.
برخی منابع خبری دو احتمال مطرح می سازند: یکی آن که مخالفان رژیم عامل این انفجار بوده اند و دیگر آن که عوامل خارج از ایران، با ایجاد یک حمله سایبری موجب انفجار گردیده اند.
در حال حاضر، این ادعای وزارت دفاع که انفجار در بخش غیرنظامی پارچین رخ داده، و همچنین تلفاتی به دنبال نداشته، قابل بررسی است. مقامات حکومت ایران، بارها برای پرده پوشی وقایع، اطلاعات جعلی انتشار داده اند.
همچنین علت آتش سوری کارخانه برق در شیراز هنوز مشخص نشده است. ولی احتمال دارد این حادثه نیز با رشته آتش سوری های مشکوکی ارتباط داشته باشد که در هفته های اخیر در چندین نقطه ایران رخ داده و خود مقامات رژیم نیز تائید کرده اند که در برخی موارد، عمدی بوده است.
انفجار در پارچین، به گفته مقامات دولتی، بین نیمه شب تا سی دقیقه پس از آن رخ داده است. خبر انفجار ساعتی بعد در شبکه های اجتماعی انتشار یافت و ساعاتی پس از آن، وزارت دفاع ناچار به تائید خبر گردید، زیرا نور شدید و صدای انفجار مهیبی که رخ داد در سراسر تهران شنیده و دیده شد.
سخنگوی وزارت دفاع ادعا کرد که آتش سوری ناشی از انفجار پس از ساعتی توسط ماموران آتش نشانی خاموش شده است. در ادامه اطلاعیه آمده است که تحقیق درباره علت انفجار ادامه دارد.
مقامات رسمی می گویند: «آتش سوری در یک مخرن گاز صنعتی رخ داده که در حاشیه پایگاه نظامی قرار گرفته و ارتباطی با قرارگاه نظامی در آن مکان ندارد».
خبرگزاری مهر گزارش داد که به دنبال انفجار، یک نور نارنجی در سراسر تهران دیده شده و صدای مهیب انفجار نیز پایتخت را تکان داده است.
شش سال پیش نیز در پارچین انفجار مهیبی رخ داد که مقامات رسمی آن را “آتش سوزی در یک انبار مواد منفجره” توصیف کردند.
در مورد آتش سوزی در شیراز که موجب خاموشی در بخش بزرگی از شهر شد، مقامات رسمی ادعا کردند که علت آن انفجار “پست اصلی برق در خیابان امیرکبیر” بوده که کمی پیش از نیمه شب گذشته (پنجشنبه) رخ داد. مقامات دولتی توضیح ندادند که علت انفجار چه بوده است.

Shiraz

آتش سوزی پست فشار قوی برق در شیراز

یک مقام دولتی به نام محمد هادی قانع تائید کرد که صدای مهیب انفجار و رفت و آمد ماشین های آتش نشانی موجب هراس اهالی شیراز گردید.
تا کنون هیچ گروه مخالف رژیم مسؤولیتی در مورد آتش سوزی های مشکوک و حوادث پیاپی در سراسر ایران، به عهده نگرفته است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید