25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

شاهزاده رضا پهلوی به جمهوری اسلامی و رهبرش: جنایت علیه بشریت را متوقف کنید!

ایران

- رضا پهلوی: با اعدام هر معترض و زندانی سیاسی، تنها پرونده جنایات خود را سنگین‌تر می‌کنید. بدانید که ملت ایران، اعدام این سه جوان و دیگر معترضان را تحمل نخواهد کرد.
- معلوم نیست جمهوری اسلامی با صدور این احکام می‌خواهد مانند تابستان سال ۶۷ پس از شش سال ادامه‌ی نافرجام جنگ با عراق که جام زهر آتش‌بس را سر کشید، اینبار بر سر میز «معامله بزرگ» با آمریکا بنشیند و تن به «نرمش قهرمانانه۲» بدهد و یا در این خیال خام است که با پرچم «محور مقاومت» دست به عملیات «عاشورایی» بزند!

 در روزهای اخیر مرتب خبر صدور حکم اعدام و تأیید آنها و اجرای احکام اعدام می‌رسد. جمهوری اسلامی در حالی که همچنان بر سر دو راهی تسلیم به خواست جامعه جهانی و شرایط آمریکا از یکسو و ادامه‌ی ماجراجویی‌های اتمی و موشکی و تروریستی از سوی دیگر ایستاده است، این مسیر مرگبار را «دوران تحول» می‌نامد و می‌خواهد برای عبور از آن اول با برپا کردن جوخه‌های تیرباران و چوبه‌های دار و اعدام معترضان و مخالفان از جامعه زهرچشم بگیرد. آنهم در حالی که روزی نیست در گوشه‌ای از کشور تجمعات اعتراضی علیه شرایط موجود و وضعیت اسفناک اقتصادی بر پا نشود.

رضا پهلوی درباره‌ی اعدام معترضان و زندانیان سیاسی به جمهوری اسلامی و رهبرش هشدار داده است. تأیید حکم اعدام سه جوان معترض که در تظاهرات سراسری آبان‌۹۸ شرکت کرده بودند در کنار انتشار خبرهایی مربوط به اعدام زندانیان تحت عنوان «جاسوسی» و «بمب‌گذاری» و «بر هم زدن امنیت عمومی» و…، روشی است که جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی جنایتکارش در اجرای آن بسیار مهارت و تجربه دارند.

امروز دادگستری مهاباد در حالی خبر از اعدام «دو بمب‌گذار» داده است که اتهام آنها به سال ۸۹ باز می‌گردد و اکنون این حکم اجرا شده! این شیوه‌ی رایج دستگاه قضا در جمهوری اسلامی بوده که زندانیان سیاسی- عقیدتی و مخالفان و دگراندیشان را به صورت گروگان نگاه دارد تا هرگاه لازم شد با اعدام آنها فضای رعب و وحشت در جامعه بیافریند.

شاهزاده رضا پهلوی در توییتی به فارسی و انگلیسی به جمهوری اسلامی و رهبرش علی خامنه‌ای هشدار داده و نوشته است: «با اعدام هر معترض و زندانی سیاسی، تنها پرونده جنایات خود را سنگین‌تر می‌کنید. بدانید که ملت ایران، اعدام این سه جوان و دیگر معترضان را تحمل نخواهد کرد. جنایت علیه بشریت را متوقف کنید.»

RP 1

معلوم نیست جمهوری اسلامی با صدور این احکام می‌خواهد مانند تابستان سال ۶۷ پس از شش سال ادامه‌ی نافرجام جنگ با عراق که جام زهر آتش‌بس را سر کشید، اینبار بر سر میز «معامله بزرگ» با آمریکا بنشیند و تن به «نرمش قهرمانانه۲» بدهد و یا در این خیال خام است که با پرچم «محور مقاومت» دست به عملیات «عاشورایی» بزند! در هر صورت، از شواهد چنین بر می‌آید که خود زمامداران جمهوری اسلامی این شرایط را «دوران تحول» ارزیابی می‌کنند و برای از سر گذراندن آن نیاز دارند هر صدایی را با عنوان «برخورد قاطع و عبرت‌آموز با برهم زنندگان امنیت عمومی» خفه کنند!

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید