02
پنج شنبه, می
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 23 شوال 1445

اعتراضات که پیش از این در محل کارخانه آغاز شده بود، به درخواست جمعی از کارگران به مقابل فرمانداری این شهر کشیده شده است. - تصویر آرشیوی © .

ایران

چهار تن از نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه توسط پلیس اطلاعات و امنیت شوش بازداشت شدند بازداشت‌شدگان، پیش از این، به عنوان نماینده کارگران در دادگاه امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه و متهم به اختلال در نظام اقتصادی کشور، شرکت کرده بودند.

 کانال تلگرامی «صدای مستقل کارگران هفت‌تپه»، روز سه‌شنبه ۲۴ تیر، ضمن تایید بازداشت چهار تن از نمایدگان کارگری هفت‌تپه، گزارش داد: «بر اساس اخبار دریافتی، نیروهای امنیتی هنگام بازداشت کارگران هفت‌تپه، با فحاشی و تهدید و به طرزی خشونت‌آمیز و با هتک حرمت با این نمایندگان برخورد کرده (...) و در نهایت آنها را با خشونت به داخل خودرو پرتاب کرده اند».

بر اساس گزارش‌ها از ایران، یوسف بهمنی، مسلم چشم خاور، ابراهیم عباسی منجزی و محمد خنیفر، پس از دستگیری توسط پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان شوش به زندان دزفول منتقل شدند. فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه، این گزارش را تایید کرده است.

از وضعیت جسمانی این افراد پس از بازداشت هنوز خبری منتشر نشده است.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی «صدای مستقل کارگران هفت‌تپه»، دو تن از این افراد، محمد خنیفر و یوسف بهمنی، به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند و در حال سپری کردن دوران نقاهت خود هستند.

دور جدید بازداشت نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه، یک ماه پس از آغاز دور جدید اعتصاب در این کارخانه رخ داده است.

اعتراضات که پیش از این در محل کارخانه آغاز شده بود، به درخواست جمعی از کارگران به مقابل فرمانداری این شهر کشیده شده است.

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، از سال ۱۳۹۷، در اعتراض به «تعویق دستمزدها، سوءمدیریت و ابهام در قراردادهای کار» اقدام به اعتصاب نمودند. این اعتراضات با دخالت نیروهای امنیتی به بازداشت ده‌ها تن از کارگران و فعالان کارگری انجامید. اما بار دیگر با وجود سرکوب اعتراض‌ها، کارگران در سال ۱۳۹۸ دست از کار کشیدند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید