29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

مقامات جمهوری اسلامی ایران روز ۳۰ بهمن ورود ویروس کرونا به ایران را مورد تایید قرار دادند. © AA

ایران

یک مقام شورای شهر تهران اعلام کرد: نخستین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در تهران در روز «اول اسفند» اتفاق افتاده است. مقامات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۳۰ بهمن اعلام کردند که ویروس جدید کرونا به ایران وارد شده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ نفر در سراسر ایران جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند.

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، تا ظهر یک‌شنبه ۲۹ تیر ماه، ۲ هزار و ۱۸۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است که یک هزار و ۳۲۴ نفر از این افراد بستری شدند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایران تاکنون به ۲۷۳ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است.

بر اساس آمار رسمی، ۲۰۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در سراسر ایران جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند و شمار جانباختگان در مجموع به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و .فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند

در شورای شهر تهران اعلام شد: بیش از ۷ هزار نفر در تهران بر اثر کرونا جان باختند
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در جلسه علنی روز یک‌شنبه ۲۹ تیرماه شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه «تاریخ ورود ویروس کرونا به ایران در روز ۳۰ بهمن، گزارش شده بود» می‌گوید: «اولین مرگ (بر اثر) کروناویروس در تهران را در تاریخ اول اسفند داشتیم که این نشان می‌دهد ورود کرونا به ایران خیلی قبل‌تر از تاریخ رسمی اتفاق افتاده است».

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، یادآور شد: بیش از ۷ هزار و ۱۶۷ نفر از کسانی که به ویروس کرونا آلوده شدند اکنون در گورستان بزرگ شهر تهران، بهشت زهرا، آرام گرفته‌اند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، با اشاره به انجام یک بررسی علمی درباره میزان شیوع ویروس کرونا در مناطق ۲۲گانه شهر تهران توسط ۳ دانشگاه علوم‌ پزشکی این شهر، گفت: بررسی یافته‌های ۲۷۵ هزار نفر که علائم ویروس کرونا را در فاصله اول تا ۱۴ فروردین داشته‌اند، حاکی از آن است که متوسط سن مبتلایان در شهر تهران ۵۷ سال بوده است.

تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای مراسم عزاداری ماه محرم و صفر
در نشست روز یک‌شنبه ۲۹ تیر ماه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، درباره موضوعاتی مانند برگزاری مراسم عزاداری در ماه‌های قمری محرم و صفر، چگونگی مدیریت تجمع‌ها و سمینارها و گردشگری خارجی تصمیم‌هایی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بر اساس تصمیم این ستاد، مقرر شده است تا «برگزاری مراسم و تجمع‌ها در شهرهای سفید، زرد یا نارنجی برابر با پروتکل‌های ابلاغی در مراکز تحت نظارت و کنترل انجام شود».

به گفته این منبع، «برگزاری هرگونه مراسم و تجمع تنها در تالارها و باغ تالارهای دارای مجوز» مجاز اعلام شده است.

حوزه گردشگری خارجی
بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، در حوزه صنعت گردشگری، «بر پایه مصوبات جدید، برگزاری تورهای گروهی و تفریحی خارجی به مقصد ایران فعلا ممنوع» اعلام شده است.

در عین حال انجام «سفرهای کاری و انفرادی به ایران»، «با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل هیچ محدودیتی نمی‌باشد».

هشدار نسبت به کمبود تخت بیمارستانی در استان گلستان
استاندار گلستان، روز یک‌شنبه ۲۹ تیر، با ابراز نگرانی نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان گفت:‌ زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بیمارستانی منطقه جوابگوی حجم زیاد مبتلایان موج دوم این بیماری در فصل پاییز نخواهد بود.

این مقام استان گلستان با بیان اینکه «اکنون ۶۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند»ِ، گفت: «پیش بینی برخی کارشناسان حاکیست که در فصل پاییز تعداد افراد بستری مشکوک به کرونا به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر برسد که مراکز درمانی استان امکان پذیرش و رسیدگی به این افراد را ندارد».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید