30
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 Tuesday 30 April 2024 21 شوال 1445

سخنران قبل از نمازجمعه قم: کرونا یک ویروس سکولار است

ایران

سید عباس موسوی مطلق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم ادعا کرد که کرونا یک ویروس سکولار است و تلاش می کند کشورهای دینی را به سمت بی دینی سوق بدهد به همین دلیل عده‌ای امروز بی جهت به خطر برگزاری مراسم‌های محرم دامن می‌زنند.

 به گزارش «خبرگزرای ایرنا»، «حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق» امروز 24 ژوئیه 2020 در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم مدعی شد که عده‌ای بی جهت به خطر برگزاری مراسم‌های محرم دامن می‌زنند.

موسوی مطلق همچنین گفت که کرونا یک ویروس سکولار است که تلاش می‌کند کشورهای دینی را با آثار مخرب خود به سمت بی دینی سوق دهد.

او بدون اشاره به نام و هویت این عده، اظهار داشت: مراسم‌های مذهبی ماه محرم و صفر باید با شور همیشگی خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم بار دیگر گفت: عده‌ای در هفته‌های ابتدایی شیوع کرونا، پروژه تعطیلی مراکز زیارتی و هیات های مذهبی را به‌پیش می‌بردند که با برخوردهای عاقلانه مردم و مسوولان شکست خوردند.

موسوی مطلق در ادعایی دیگر بدون ذکر منبع ابراز داشت: طبق آمار رسمی وزارت بهداشت مراکز زیارتی و برپایی مراسم‌های دینی و هیات های مذهبی کمتر از نیم درصد در سرایت کرونا نقش دارند.

روز گذشته نیز رئیس‌جمهوری ایران لزوم برگزاری «مراسم محرم و صفر» را با وجود شیوع ویروس کرونا در شهرهای محتلف این کشور یک نیاز روحی غیرقابل انکار دانست و برگزاری این «آئین» را یک ضرورت قطعی قلمداد کرد.

این در حالی است که روحانی پیشتر اعلام کرده بود که براساس برآوردها تاکنون 25 میلیون ایرانی از جمعیت حدودا 83 میلیونی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید