28
یکشنبه, آوریل
يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 Sunday 28 April 2024 19 شوال 1445

مقام مسئول مبارزه با کرونا ایران: کرونا قطعا امواج چندین باره خواهد داشت

ایران

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در شهر تهران گفته است "صحبت از شکست دادن بیماری، بیشتر یک واکنش هیجانی زودرس است" و باید بدنبال "ریشه‌کن" کردن آن بود و "بالاترین گروه سنی که در تهران به دلیل کرونا فوت شده‌اند بین ۷۰ تا ۷۹ سال بوده" و "این بیماری قطعا امواج چندین‌باره خواهد داشت".

 به گزارش خبرگزاری ایسنا، این مقام مسئول وزارت بهداشت ایران همچنین گفت که "ما به شدت از نظر علمی با ایمنی جمعی مخالفیم و این حرف بسیار خطرناک است".

به گفته آقای زالی "باید زنجیره انتقال ویروس را در هم بشکنیم. تنها راه فائق آمدن بر این ویروس همین است. ادامه حیات کرونا در طبیعت تا زمانی که موجود زنده را به عنوان میزبان جدید شکار نکند، متوقف می‌شود".

آقای زالی همچنین از خستگی جامعه پزشکی سخن گفته و از پرداخت نشدن حقوق آنان خبر داده و می‌گوید که جامعه پزشکی "دچار فرسودگی شده است".

Zali

آقای زالی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است که جامعه پزشکی ایران خسته شده و " بسیاری از معوقاتش را دریافت نکرده و دچار فرسودگی شده است".

کارشناسان یکی از دلایل بروز موج دوم کرونا در ایران را رفع سریع محدودیت‌ها از سوی دولت و مقامات اجرایی دانسته و خواستار تعیین محدودیت‌های بیشتر برای کنترل شیوع کووید ۱۹ هستند. با این حال دولت و مقامات جمهوری اسلامی اصرار دارند تا مراسم‌های مذهبی مانند عزاداری‌های محرم همچنان در زمان شیوع کرونا برگزار شود.

دیروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران گفت که برگزاری اجتماعات تا اطلاع ثانوی در سراسر این کشور ممنوع است، اما او در عین حال بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری محرم تاکید کرده و گفته فضا باید در کشور در همه کوچه‌ها و خیابان‌ها "کاملا سوگوارانه" شود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت هم در یادداشتی که برای روزنامه ایران نوشته نسبت به برگزاری مراسم عزاداری محرم به روش همیشگی هشدار داده است.

آمار جان‌باختگان سه برابر آمار رسمی

روز گذشته وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که ۲۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و ۲ هزار و ۵۴۸ مبتلا جدید نیز شناسایی شده است.

مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران براساس آمار دولتی در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده و ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ مبتلا نیز تاکنون شناسایی شده‌اند.

این در حالیست که براساس اطلاعات رسیده به بی‌بی‌سی فارسی قربانیان کرونا در ایران تا پایان تیر ماه به ۴۲ هزار نفر بوده که این رقم نزدیک سه برابر آمار رسمی است.

داده‌های پزشکی و فهرست‌هایی از موارد قطعی و مشکوک به کووید-۱۹ در ایران به بی‌بی‌سی فارسی رسیده حاکی از پنهانکاری و لاپوشانی شیوع کرونا و شمار قربانیان و مبتلایان در ایران است.

بر مبنای این فهرست‌ها مجموع مبتلایان تا پایان تیر ماه هم بیشتر از ۴۵۰ هزار نفر بوده که بیش از یک و نیم برابر آمار رسمی است.

پیش از این بررسی‌های بی‌بی‌سی از آمار سازمان ثبت احوال و محاسبه مرگ‌ومیر اضافی در زمستان ۹۸ و بهار ۹۹ نشان داده بود که تعداد واقعی درگذشتگان کرونا بیشتر از آمار وزارت بهداشت است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید