08
چهارشنبه, می
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 Wednesday 8 May 2024 29 شوال 1445

در کنار ایالات متحده، آلمان نیز اعلام کرد: حکومت ایران نقش خطرناکی را بازی می‌کند و تحریم تسلیحاتی علیه آن باید تمدید شود

ایران

گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل در دیدار با هایکو ماس همتای آلمانی خود در برلین، با اشاره به نقش حکومت ایران در بی ثبات کردن منطقه گفت: رژیم ایران امنیت منطقه‌ای را از طریق نیروهای نیابتی خود در منطقه به خطر می‌اندازد.

 وزیر خارجه آلمان نیز با تایید سخنان همتای اسرائیلی خود تأکید کرد که از نگاه آلمان برجام هنوز هم بهترین راه برای ممانعت ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

هایکو ماس، در ادامه افزود: آلمان «در تلاش است تا به راه‌حلی دیپلماتیک برای ادامه تحریم تسلیحاتی حکومت ایران دست یابد».

ماس گفت: «ایران باید رفتار خود در منطقه را تغییر دهد. ما در مقابل ایران ساده ‌لوح نیستیم و می‌دانیم که ایران نقشی خطرناک در منطقه ایفا می‌کند».

وزیر خارجه اسرائیل نیز پایان این دیدار اعلام کرد که اسرائیل خواهان آن است که نه تنها آلمان، بلکه دیگر کشورهای اروپایی نیز مانع از لغو تحریم تسلیحاتی ایران شوند».

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده در تاریخ ۳۰ شهریور تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را برمی‌گرداند.

مایک پومپئو افزود: این تحریم‌ها از نیمه شب ۳۰ شهریور ماه به وقت گرینویچ به طور خودکار باز می‌گردند.

مکانیسم ماشه سازوکاری پیش‌بینی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که به طرف‌های برجام اجازه می‌دهد در تخطی ایران از تعهداتش، بازگشت خودکار همه تحریم‌های بین‌المللی را که تعلیق آنها موضوع این قطعنامه است، درخواست کنند. این قطعنامه در سال ۲۰۱۵ و در حمایت از توافق هسته‌ای ایران به تصویب شورای امنیت رسید.

آمریکا می‌گوید که از آنجا که در قطعنامه ۲۲۳۱ مشارکت داشته همچنان می‌تواند برای فعال‌سازی این سازوکار درخواست دهد.

طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تحریم‌های تسلیحاتی ایران ۲۷ مهر امسال پایان می‌یابد. اما دولت آمریکا تاکید کرده اجازه نمی‌دهد که تهران قادر به خرید و فروش و تجارت سلاح شود، و بتواند جنگ‌افزارهای پیشرفته به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایتش در خاورمیانه ارسال کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید