27
شنبه, آوریل
شنبه 8 ارديبهشت 1403 Saturday 27 April 2024 18 شوال 1445

ایالات متحده: از بامداد یکشنبه به وقت تهران، همه تحریم های اتمی و موشکی علیه ایران باز می گردد

ایران

ایالات متحده در یک پیام کوتاه اعلام کرد که همه تحریم هایی که پیش از برجام، از جانب شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم ایران برقرار شده بود از سه روز دیگر از جانب ایالات متحده برقرار خواهد شد.

 دولت آمریکا از چند ماه پیش به تلاش گسترده ای دست زده بود تا کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد سازد که تحریم های تسلیحاتی علیه رژیم ایران، که در ماه آینده به پایان می رسد همچنان ادامه یابد. طبیعی بود که روسیه و چین که در انتظار فروش مقادیر کلانی اسلحه به رژیم ایران هستند، با این پیشنهاد آمریکایی به شدت مخالفت کردند و باعث جلوگیری از تصویب آن در شورای امنیت شدند.

ولی در همان حال سه کشور اروپایی نیز به مخالفت با این پیشنهاد آمریکایی پرداختند و آن را خنثی کردند.

حکومت ایران گفته بود که اگر این تحریم ها ادامه یابد، ایران به طور کامل از برجام بیرون خواهد رفت. کشورهای اروپایی با این استدلال که نمی خواهند برجام باطل شود، حاضر نشدند به ایالات متحده بپیوندند.

در پیام توییتری از قول الیوت آبرامز نماینده ویژه ایالات متحده در امور نظارت بر تحریم ها علیه حکومت اسلامی ایران در ساعات امشب (چهارشنبه) انتشار یافت، آمده است که “از روز شنبه ساعت هشت شب به وقت واشنگتن (سپیده دم یکشنبه به وقت تهران) همه تحریم ها از نو به اجرا گذاشته خواهد شد.

ایالات متحده این تحریم ها را به طور یک جانبه برقرار خواهد ساخت، زیرا با رد آن در شورای امنیت، تعهدی برای کشورهای دیگر ایجاد نمی کند. ولی ایالات متحده بر این باور است که خواهد توانست خواسته خود را به کشورهای دیگر بقبولاند.

در پیام الیوت آبرامز آمده است که برخلاف تحریم تسلیحاتی پیشین که محدودیت زمانی داشت و ماه آینده به پایان می رسد، تحریم های اعلام شده از جانب آمریکا بدون محدودیت زمانی ادامه خواهد یافت.

در این پیام، در مورد نوع تحریم هایی که همچنان ادامه خواهد یافت، آمده است که آن ها از جمله شامل ممنوعیت کامل غنی سازی اورانیوم و فرآوری آن، و همچنین ممنوعیت ساخت موشک و آزمایش های موشکی و فعالیت در این زمینه خواهد بود.

در پایان پیام آمده است که ایالات متحده ممنوعیت انتقال فناوری اتمی و موشکی در مورد ایران را دوباره برقرار می سازد.

کشورهای دیگر هنوز نسبت به این تصمیم ایالات متحده واکنشی نشان نداده اند و مشخص نیست که آمریکا چگونه خواهد توانست به طور یک جانبه این تحریم ها را به اجرا گذارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید