25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

به دنبال فعال شدن مکانیسم ماشه، آمریکا امروز بیش از ۳۰ فرد و نهاد مرتبط با برنامه اتمی و نظامی ایران را تحریم کرد‎

ایران

به دنبال فعال شدن مکانیسم ماشه و “بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران”، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و شماری از وزیران و مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، امروز دوشنبه با برگزاری یک کنفرانس خبری، جزئیاتی از تحریم های جدید را که “تقویت کننده” اِعمال تحریم های سازمان ملل علیه ایران توصیف می‌شود، اعلام کردند.

 استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، مایک اسپر، وزیر دفاع، ویلبر راس، وزیر بازرگانی، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید و کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل، شرکت کنندگان در این کنفرانس خبری بودند.

مایک پمپئو در این کنفرانس خبری گفت: «رژیم ایران حامی شاره یک تروریسم در جهان و رهبر یهودستیزی در دنیاست. برجام باعث شد میلیاردها دلار پول در اختیار رژیم ایران قرار بگیرد و آن رژیم به مدت ۵ سال بتواند از گروه‌ های تروریستی در جهان حمایت کند».

در این کنفرانس خبری، تحریم‌های تازه‌ای علیه وزارت دفاع حکومت ایران، پنج تن از دانشمندان سازمان انرژی اتمی ایران و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که از همدستان حکومت ایران به شمار می رود، اعلام شد.
پمپئو در مورد فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ که روز دوشنبه برای اعمال تحریم‌های جدید صادر شد، گفت: «فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ، ابزاری قدرتمند برای اعمال تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در اختیار ما قرار خواهد داد و به ما امکان می دهد که ناقضان این تحریم ها را پاسخگو کنیم.»

وی خطاب به کشورهای جهان گفت: «اگر تحریم‌ها را نقض کنید، خود را در معرض خطر تحریم‌های ایالات متحده قرار می ‌دهید.»
او افزود: «ما زمانی که کارزار فشار حداکثری را آغاز کردیم، عده‌ای گفتند این سیاست ناکارآمد است، اما آنها اشتباه کردند.»

استو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز در این کنفرانس گفت که “جهان اجازه نخواهد داد که رژیم ایران دنیا را با موشک‌های بالستیک خود به خطر اندازد.”

منوچین افزود: «سه شرکتی که در پیوند با برنامه هسته ای ایران فعال هستند و همچنین تولیدکنندگان موادی که کاربرد دوگانه برای توسعه برنامه های موشکی ایران دارند، مورد تحریم قرار می‌گیرند.»

شرکت‌های «شهید همت» و «حاج علی مودت»، از جمله شرکت هایی هستند که تحریم شدند.

منوچین گفت که دولت ایالات متحده آمریکا تمام توان خود را برای جلوگیری از توسعه برنامه‌های موشکی و تسلیحاتی حکومت ایران که برای ارعاب جهان مورد استفاده قرار می گیرد، به کار خواهد برد.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در این کنفرانس خبری، رژیم ایران را به حمله به کشتیرانی بین المللی و زیر ساخت‌های منطقه ای و حمله به متحدان آمریکا و زیرپا گذاشتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و ارسال اسلحه به حوثی های یمن و حزب الله لبنان متهم کرد.

فیلم این کنفرانس خبری با ترجمه صدای آمریکا:

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید