28
یکشنبه, آوریل
يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 Sunday 28 April 2024 19 شوال 1445

وضعیت کرونا در تهران بحرانی است © DR

ایران

وزارت بهداشت ایران، روز پنجشنبه ۱۷ مهر، از شناسایی ۴٣۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ۲۳۰ نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد. از سوی دیگر، علیرضا زالی فرماندۀ ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با هشدار نسبت به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در پایتخت، طی نامه ای به وزیر بهداشت، خواستار تمدید محدودیت های کرونایی تهران به مدت حداقل یک هفتۀ دیگر شد.

 سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز پنجشنبه ١٧ مهر، اعلام کرد: «بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز، تعداد ۴۳۹٢ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده اند که ٢۰۵۲ نفر از آنها بستری شده اند و تعداد ۴۳۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید و بحرانی این بیماری و تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران، به ۴۸۸ هزار و ٢٣۶ مورد رسیده است».

وی افزود: «متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۲۳۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور، جان خود را از دست داده اند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسیده است».

وی گفت: «۲۶ استان تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین استان های هرمزگان، کردستان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند».

علیرضا زالی خواستار تمدید محدودیت ها در تهران شد

علیرضا زالی فرماندۀ ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا، در نامه ای به وزیر بهداشت، خواستار تمدید محدودیت های کرونایی تهران به مدت حداقل یک هفته دیگر شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در این نامه از افزایش مراجعه کنندگان سرپایی، بستری شدگان جدید، افزایش بیماران بدحال در بخش های مراقبت های ویژه و موارد فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا خبر داده و وضعیت تهران را بحرانی و در شرایط قرمز توصیف کرده است.

زالی با توجه به شرایط دشوار پیش رو به لحاظ گسترش بیماری کووید ۱۹ خواستارتمدید اعمال محدودیت ها و تعطیلی مراکز، اصناف و مشاغل در سطح استان تهران به مدت یک هفته دیگر و تا تاریخ ۲۵ مهر ماه شده است.

ایرج حریرچی از تراکم بیماران کرونایی در بیمارستان ها و انتظار آنها برای خالی شدن تخت خبر داد

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، روز پنجشنبه، در مورد تاثیر سفرهای بین شهری مردم بر افزایش بحران ویروس کرونا، گفت: «مسافرت بخشی از روش‌های انتقال بیماری است، تجمعات غیرضروری و حتی ضروری داخل شهری و گشت و گذار در پاساژ و مراکز خرید، همه احتمال ابتلا را بالا می‌برد، در این مورد هم حکومت و هم مردم وظایف خاص خود را دارند».

معاون کل وزارت بهداشت، در مورد وضعیت ابتلا به کرونا میان سالمندان افزود: «سالمندان بیشتر به صورت علامت‌دار به ویروس مبتلا می‌شوند که به دلیل ضعف سیستم ایمنی است، اما وقتی ویروس یک فرد جوان را مبتلا می‌کند، خیلی وقت‌ها بدون علامت است و چون معمولا افراد سالمند، بیماری‌های زمینه‌ای سبک و سنگین دارند، این ویروس خودش را نشان می‌دهد». وی ادامه داد: «در بعضی کشورها در مقاطع کوتاه خروج سالمندان و بیماران خاص از خانه ممنوع شده است و حتی روش‌های خاصی را هم برای آنها اعمال کردند».

وی تصریح کرد: «مهم‌ترین کاری که مردم باید انجام دهند، مراقبت از خودشان است، وقتی افراد سالمند با یک ابتلای ساده به وضعیت‌های علامت‌دار شدید دچار می‌شوند، پس حتما باید رعایت بیشتری کنند.»

او ضمن اشاره به شرایط بیمارستان‌های کشور گفت: «الان در بیمارستان‌ها دچار تراکم بیمار هستیم، هر روز تعدادی از بیماران کرونایی در اورژانس هستند و انتظار می‌کشند تا تخت‌ها برای بستری خالی شود، به محض آنکه بستری می‌شوند، دوباره بیمارهای جدیدی به اورژانس اضافه می‌شوند».

حریرچی در پایان افزود: «در کنار چنین مسئله‌ای، در نظر بگیرید که تمام نیروهای ما به دلیل فعالیت بیش از هفت ماه و دیدن مرگ و میرهای بسیار، دچار فرسودگی جسمی و روحی شدند، همچنین دستگاه‌های اکسیژن و سی تی اسکن در این مدت اخیر بیش از حدشان کار کرده که این جای نگرانی دارد».

۶۶۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی البرز بستری شده اند

دکتر محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز، روز پنجشنبه گفت: «متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۱۲۶۶ نفر رسیده است».

وی افزود: «از دیروز تا امروز ۱۷ مهر، ۱۱۰ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند».

وی در ادامه گفت: «مجموع کل موارد بستری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز، ۱۹ هزارو ۵۰ نفر است».

او با بیان اینکه در حال حاضر، تعداد ۶۶۳ نفر در مراکز درمانی بستری هستند افزود:« از این تعداد، ابتلای ۲۸۹ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است».

شمار قربانیان کرونا در هرمزگان، به ۷۹۰ نفر رسید

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن دو نفر دیگر بر اثر کرونا در استان، شمار جان باختگان استان به ۷۹۰ نفر رسید».

وی افزود: اکنون ۱۹۲ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۴۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۷ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: «تاکنون ۷۰ هزار و ۵۹۲ آزمایش گووید ۱۹ در استان انجام شده است».

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: «هم اکنون ۳۱۳ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند». وی افزود: «از این تعداد، ۱۳۶ نفر کرونایی قطعی، ۲۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری و ۷ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.»

او در ادامه گفت: «تعداد فوتی های استان ۱۴۶نفر است و میزان بروز بیماری در استان ۲.۲ برابر میزان کشوری است و در حالیکه میزان بروز بیماری در کشور، ۵.۷ در هزار نفر است، این عدد در استان ۱۳.۹ در هزار نفر است».

وی افزود: «تعداد موارد مبتلا و مثبت کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز از ۱۰ هزار نفر گذشته است».

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز اظهار کرد: «ویروس به گونه ای عمل می کند که تاثیر خود را به دو حالت التهابی و بیولوژیک می گذارد؛ اگر بیمار در حالت های التهابی به ما مراجعه کند، می توانیم جلوی گسترش ویروس را بگیریم اما در حالت بیولوژیک این کار آسان نیست و در واقع اکثر مرگ‌هایی که در بیمارستان اتفاق می افتد ناشی از این همین موضوع می باشد».

وی تاکید کرد: «سن افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت می کنند پایین آمده و متاسفانه مبتلایان بستری در بیمارستان و مراجعه کنندگان، خانوادگی شده اند یعنی در یک خانواده چند نفر مبتلا به کرونا شده اند؛ به طور مثال بیماری داریم که همه اعضای خانواده اش را درگیر کرونا کرده است».

شمار قربانیان کرونا در زنجان به ۵۴١ نفر رسید

به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، این استان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ مورد مثبت بستری و ۱۰۹ مورد مثبت سرپایی ابتلا به بیماری کرونا از لحاظ آزمایشگاهی به ثبت رسیده است که در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۸۹ مورد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مبتلا به بیماری کرونا هستند.

گفتنی است از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، مجموع موارد مثبت ابتلا به کرونا براساس یافته‌های آزمایشگاهی در استان زنجان، ۲۰ هزار و ۲۶۸ مورد بوده است.

در حال حاضر، ۳۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار مبتلا به کرونا در این استان، جان خود را از دست داده‌اند. همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، مجموع بیماران فوت شده در استان زنجان، به ۵۴۱ نفر رسیده است.

وضعیت قرمز کرونا در اردبیل

شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، روز پنجشنبه در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در شبانه روز گذشته ٣۴ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند».

وی افزود: «در حال حاضر شهرهای اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال در وضعیت نارنجی و شهرهای پارس‌آباد، گرمی، بیله سوار، نمین، نیر، سرعین، اصلاندوز و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند».

وی تصریح کرد: «در حال حاضر تعداد ۲۳۳ نفر در بیمارستان‌های اردبیل به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند و ۶۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و متاسفانه طی شبانه روز گذشته، دو نفر به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.»

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در تشریح آمار کلی کرونا در استان از زمان شروع تا حال حاضر عنوان کرد: « ۸۰٧۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا از زمان شیوع این بیماری تاکنون بستری شده اند که از این تعداد متاسفانه ۶۶۹ نفر فوت کرده اند».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید