19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

تمایل ایرانی‌ها به فرار ازکشور بیشتر شده، ایرانی ها برای هفتمین ماه متوالی صدرنشین خرید خانه در ترکیه شدند

ایران

مردم ایران به فرار خود از کشور ادامه می دهند: به گزارش مرکز آمار ترکیه، ایرانی‌ها طی هشت ماه ابتدایی سال جاری میلادی سه هزار و ۸۰۸ خانه از ترکیه خریداری کرده‌اند. آنان با خرید ۶۴۰ خانه طی ماه اوت برای هفتمین ماه متوالی، صدرنشین خریداران خارجی مسکن در ترکیه شدند.

 در ادامه این گزارش آمده است که پس از ایران، عراقی‌ها با خرید ۳۳۳۹ خانه در مقام دوم و شهروندان روسیه، افغانستان، آذربایجان و آلمان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

صدرنشینی ایرانی‌ها در خرید مسکن از ترکیه در حالی است که از اوایل اسفند پارسال این کشور به خاطر شیوع کرونا مرزهای خود با حکومت ایران را بسته و شهروندان ایرانی به رغم باز شدن مرزهای ترکیه به روی توریست‌هایی از کشورهای مختلف، همچنان حق سفر به ترکیه را ندارند.

مرکز آمار ترکیه، نوشته است : با این حال خرید مسکن ایرانی‌ها از ترکیه طی هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ نسبت به دور مشابه پارسال بیش از ۲۱ درصد، نسبت به دور مشابه سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳۰ درصد و نسبت به دور مشابه سال ۲۰۱۷ حدود ۸۰۰ درصد رشد داشته؛ به عبارتی ۹ برابر شده است.

همچنین طی هشت ماه ابتدایی سال در مجموع ۲۱ هزار و ۱۱۷ خانه در ترکیه به خارجی‌ها فروخته شده است؛ بدین ترتیب سهم ایرانی‌ها از کل خانه‌های فروخته شده ۱۸ درصد بوده است. فروش خانه در ترکیه به خارجی‌ها نسبت به دور مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمارهای تجاری ترکیه با ایران نشان می‌دهد که صادرات این کشور به ایران طی هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افت داشته و به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است.

آمارهای نیمه اول سال جاری ترکیه نشان می‌داد که وارداتش از ایران ۸ برابر افت داشته و به زیر نیم میلیارد دلار رسیده است.

ترکیه نیمه سال گذشته واردات نفت از ایران را متوقف کرد و نفت عراق جایگزین ایران شد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید