26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

شاهزاده رضا پهلوی:برای سقوط کنترل شده رژیم تلاش می کنیم

ایران

شاهزاده رضا پهلوی در گفت و گو با خبرنگار نشریه سوئیسی «Weltwoche» ابراز ناخرسندی کرد که فراخوان های اخیر او برای اتحاد و همبستگی بین همه گروه های سیاسی برون مرزی با استقبال مورد انتظار روبرو نشده است . او در بخش دیگری از سخنان اش گفت: شعار حکومت ملایان برای نابودی اسرائیل چه سودی برای ملت ایران دارد

 شاهزاده رضا پهلوی در این مصاحبه از جمله گفت: جان همه از این رژیم به لب رسیده؛ ما برای یک فروپاشی کنترل‌شده تلاش می‌کنیم و این با “شو یکنفره” ممکن نیست

او در آخرین پیام خود گفته بود: هیچ شخص یا گروه یا نیرویی به تنهایی نمی‌تواند ما را نجات بدهد. ما یا باهم این کشتی طوفان زده را به ساحل امن می‌رسانیم یا جدا جدا غرق خواهیم شد.

شاهزاده رضا پهلوی درباره وضعیت کنونی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه گفت: اکنون در کشور ما آیت‌الله‌های دیوانه حکومت را در دست دارند که همراه با تأمین مالی جنگ‌افروزی‌ها در منطقه، تهدید می‌کنند که اسرائیل را از بین ببرند. ولی برای مردم چه می‌کنند؟

او در باره امکان مذاکره حکومت ایران با غرب افزود: این بسیار ساده‌لوحانه است! من همزیستی غرب با رژیم تهران را کاملا منتفی می‌دانم. آیت‌الله ها خود را به عنوان حکومت الله روی زمین می‌بینند!

-شاهزاده رضا پهلوی با مروری بر اعتراضات سراسری مردم در سال ۸۸ گفت: دیگر از اصلاحات رژیم گذشته است و تنها یک راه حل وجود دارد: جمهوری اسلامی باید برود! تا پیش از آنکه این کشور را بیش از پیش ویران کند.

او در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل من برای نخستین بار به لزوم همگرایی نیروهای اپوزیسیون رسیده‌ام که تا کنون با یکدیگر مبارزه می‌کرده‌اند ولی حالا باید با همدیگر درباره آلترناتیوها تأمل کنند.

شاهزاده رضا پهلوی گفت: ما در طول قرن‌ها یک کشور متنوع و قلمروی با اقوام گوناگون با ادیان متعدد بوده‌ایم؛ از فارس و کرد و عرب و مسیحی و مسلمان و آذری و یهودی و… در صلح با همدیگر زندگی می‌کردند تا اینکه خمینی آمد. این طنز تاریخ است که حال حقوق بشر در ایران امروز در سرزمین کوروش که به همه مردمان آزادی داد تا با عقاید خودشان زندگی کنند. اکنون مردم اش در بدترین شرایط قرار دارند .

او افزود: من همه شهروندان را فرا می‌خوانم مسئولیت خود را در این امر خطیر هر کسی هر طوری که می‌تواند بر عهده بگیرد تا بیش از این فرصت‌ها را از دست ندهیم.ما باید در ایران بطور سازمان یافته عمل کنیم که البته با این رژیم سرکوبگر مشکل است. بعلاوه برای براندازی رژیم ما به کمک غرب نیز نیاز داریم.

شاهزاده رضا پهلوی درباره مواضع اروپا و از جمله سوئیس در قبال مردم ایران گفت: هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر البته بهتر شده. اما هنوز در نزد شما در اروپا این حقیقت درک نشده که رژیم افراطی در تهران برای شماها نیز خطرناک است.

او در ادامه می گوید: باید منابع مالی حکومت که با ان مزدورانش از جمله سپاه پاسداران و بسیج را تغذیه می‌کند باید تمام شود. تاریخ نشان می‌دهد که سوء مدیریت اقتصادی مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند و به سرنگونی رژیم منجر می‌شود.

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی به نظامیان ایران گفت: من به نظامیان اعلام می‌کنم، سلاح‌های خود را به سوی هم‌میهنان خود نگیرید بلکه از آنها حمایت کنید!

او در ادامه افزود: ما باید برای یک فروپاشی کنترل‌شده تلاش ‌کنیم.باید با اعتصابات سراسری با رژیم مبارزه کرد ، در این ارتباط هم ما به کمک کشورهای خارجی نیاز داریم. ایرانیانی که درآمد خود را از دست می‌دهند باید از سوی یک منبع مالی حمایت بشوند که از خارج تأمین می‌شود. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در ایالات متحده و اروپا به اندازه کافی اطلاعات در دست دارند تا این سیاست را عملی کنند.

شاهزاده پهلوی در ارتباط با انتخابات آمریکا گفت: اما ما تأملات خود را با سیاستمداران هم دموکرات و هم جمهوریخواه در میان گذاشته‌ایم. هر کسی که در ۳ نوامبر برنده انتخابات شود، چه دونالد ترامپ و چه جو بایدن، می‌بایست توجه داشته باشد که پیام‌های آنها می‌بایست به سوی مردم باشد و نه برای رژیم. چرا که مردم باید بدانند که تنها گذاشته نخواهند شد.

او در پاسخ به این سوال که اگر شما به پادشاهی فرا خوانده شوید، بر تخت خواهید نشست؟گفت: طبیعی است که این بسیار سبب افتخار خواهد بود. اما می‌خواهم ترجیحا در فرم دادن مبانی ایران نوین مشارکت داشته باشم چرا که این کار را بهتر می‌توانم. من خودم را بیشتر در نقش وکیل مردم می‌بینم. در این روند خیلی‌ها باید همکاری کنند. نباید گذاشت به «شو یکنفره» تبدیل شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید