25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

رضائی: «خامنه ای اختیارات به سران سه قوه داد». تحلیلگران: «می خواهد از خود سلب مسئولیت کند»

ایران

محسن رضایی در سخنانی گفت که علی خامنه ای تصمیم گرفته است مسئولیت رسیدگی به بحران هایی را که در حال شکستن کمر رژیم ایران، به طور کامل به روسای سه قوه، یعنی رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس و شخص رئیس جمهوری منتقل سازد.

 محسن رضایی که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است گفت: «رهبر انقلاب اسلامی به سران سه قوه اجازه داده اند که هنگام برگزاری جلسات مشترک سران سه قوه، از اختیارات کامل برای عبور از شرایط جاری کشور به هدف حل مشکلات و عبور از شرایط کنونی برخوردار شوند و و تصمیمات لازم را بگیرند».

این پرسش مطرح می گردد که آیا خامنه ای مقدمات نرمش قهرمانه شماره دو را برای ورود به مذاکرات با آمریکا آماده می سازد؟

در سال های اخیر، به موازات وخیم تر شدن مداوم اوضاع، انتقادهای شدیدتری نیز نسبت به عملکرد خامنه ای و شیوه سیاستگذاری او مطرح شده است.

در انتقادها آمده است که علت بحران کنونی تصمیمات خامنه ای است که به ستیز با ایالات متحده می افزاید و موجب برقراری دوباره تحریم ها و انزوای فزاینده ایران در صحنه جهانی شده و همزمان، در امور داخلی کشور، کوچکترین اقدامی برای متوقف ساختن دزدی های کلان مقامات ارشد حکومت انجام نمی دهد و بخش اعظم اقتصاد کشور را به سپاه پاسداران سپرده که امکان رشد اقتصادی کشور را به صفر می رساند.

تحلیلگران می گویند که این، شیوه همیشگی خامنه ای بوده که همه قدرت های حکومتی را در دست خود قبضه کرده و در همان حال می کوشد مسؤولیت شکست ها را به گردن دیگران بیندازد.

انتقال دادن اختیارات به سران سه قوه، بخشی از این ترفند همیشگی خامنه ای می باشد. ولی بعید است که شیوه جدید نیز بتواند کارساز باشد. زیرا رئیس جمهوری است، که با آگاهی از همه اوضاع اقتصادی و اجتماعی و داشتن وزیران می تواند تصمیمات اجرایی بگیرد. اما دولت روحانی، همانند دولت محمد خاتمی، فاقد اختیارات بوده و هر گام او، با کارشکنی اطرافیان خامنه ای و سپاه پاسداران و جناح تمامیت خواه رژیم خنثی شده است.

آگاهان می گویند که حضور رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه در سیاستگذاری، نه تنها کاری از پیش نخواهد برد، بلکه وضع را دشوارتر خواهد کرد. آن دو تن، هیچگونه تجربه ای در مدیریت کشور ندارند و همیشه در کار دولت اخلال کرده اند. ولی خامنه ای با این تصمیم جدید، مسؤولیت همه شکست ها را می تواند مستقیما به گردن سران سه قوه بیاندازد و خود، از حمله و انتقاد مصون بماند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید