19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

۹۰ درصد دانش‌آموزان ایرانی پس از ترک تحصیل به اعتیاد روی می‌آورند

ایران

اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست “هم‌اندیشی همکاری در طرح جامع یاریگران زندگی” گفت: نتایج حاصل از تحقیقات و بررسی های انجام شده، در جامعه هدف نشان می دهد که۹۰ درصد دانش‌آموزان پس از ترک تحصیل به اعتیاد روی می آورند.

 او در ادامه افزود: متاسفانه ۸۰ درصد معتادان بعد ازترک، مجدداً به سمت اعتیاد باز می‌گردند .

حکومت ایران یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های قاچاق مواد مخدر در جهان است و بیشتر مواد مخدر تولیدی در افغانستان از طریق رژیم و توسط سپاه پاسداران به کشورهای اروپایی قاچاق می‌شود.

این واقعیتی تلخ و دردناک است که سود هنگفت قاچاق مواد مخدر در خدمت اهداف سپاه و حکومت ایران است.

سپاه پاسداران علاوه بر چنگ‌اندازی برثروت‌های مردم ایران، و سودجویی و کسب درآمدهای کلان از قبل آن. از منابع دیگری نیز کسب درآمد سرشار می‌کند، یکی از این موضوعات قاچاق مواد مخدر است.

روزنامه تایمز نیز ۹ سال پیش از نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر در ایران وخارج پرده برداشت. و نوشت: «قاچاق مواد مخدر سالانه میلیاردها دلار نصیب سپاه پاسداران ایران می‌کند. که هم اکنون هم انحصار قاچاق مواد مخدر در ایران را در دست گرفته و هم با شبکه‌های تبهکار در جهان ارتباط دارد».

‌سازمان ملل نیز ارزیابی کرده است که بطور متوسط روزانه ۱۰‌تن مواد مخدر به ایران وارد می‌شود. که بخش عمده‌ای از آن توسط سپاه در داخل کشور توزیع می‌شود. گسترش اعتیاد یکی از سیاست‌های حکومت برای نابودی جوانان ایرانی است.

پاسدار محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران پیشتر دراین‌باره گفته بود: «مرزی که قاچاق مواد مخدر از آن صورت می‌گیرد مرز معینی است… این قاچاق از بین نمی‌رود و تنها زمانی قاچاق مواد مخدر در کشور ریشه‌کن می‌شود که ارتباط نهاد قدرت با قاچاقچیان مواد مخدر قطع شود».

یکی از رسوایی‌های مهم قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران در سال۱۳۷۳ در کشور آلمان فاش شد. و مشخص شد که نظام درآمد حاصل از فروش مواد مخدر در اروپا را صرف خرید و قاچاق تجهیزات اتمی از جمله اورانیوم برای دستیابی به بمب اتمی کرده است. این شبکه هنگامی لو رفت که مأموران مخفی آلمان به‌ عنوان خریدار مواد مخدر با عوامل نظام در آلمان ارتباط برقرار کردند. یکی از گردانندگان این شبکه قاچاق مواد مخدر و مواد رادیواکتیو، معاون اسبق وزیر نفت نظام، فردی به اسم حبیب ‌الهی بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید