18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

کاربران در واکنش به خامنه ای: اگر دارو و درمان غرب مشکوک است، پس چرا خودتان به آنجا می روید؟

ایران

پس از آن که علی خامنه ای در سخنان خود، همه پیشرفت های علمی و داروسازی غرب را باطل دانست اکنون بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی می پرسند: آیا خانواده علی خامنه ای و مسئولان نظام در “سفرهای درمانی” خود به خارج، در جایی غیر از موسسات پزشکی غربی بستری شده اند؟

 حسین باستانی روزنامه نگار و تحلیلگر بی بی سی فارسی با انتشار یادداشتی درباره دستور خامنه ای مبنی بر ممنوعیت خرید واکسن بریتانیایی و آمریکایی برای نجات مردم ایران نوشته است: مخالفت خامنه ای و منتسبان به او با “واکسن غربی” این سوال را ایجاد می‌کند که آیا موسسات پزشکی غربی فقط در زمان‌های خاصی یا برای مردم عادی غیرقابل اعتماد می‌شوند یا همواره چنین بوده‌اند؟

او در ادامه نوشته است: به طور مشخص، آیا مسئولان نظام در “سفرهای درمانی” خود به خارج، در جایی غیر از موسسات پزشکی غربی بستری شده اند؟ مثلا آیا نهادهای امنیتی حکومت ایران در هنگام بستری شدن محمود هاشمی شاهرودی رئیس وقت “مجمع تشخیص مصلحت نظام” در آلمان در دی ماه ۹۶ هم نگران بودند روی این مقام حساس حکومتی -که با سایر سران نظام تماس نزدیک داشت- اقدامات مشکوک انجام شود؟

باستانی در ادامه با اشاره به خاطرات سال‌های مختلف اکبر هاشمی رفسنجانی، نوشته است : خاطرات او پر از روایت های او از سفرهای درمانی مقام‌های وقت نظام به خارج از کشور است که به ندرت می‌توان ردی از آنها در رسانه های رسمی پیدا کرد.

هاشمی رفسنجانی در این خاطرات درباره ترافیک سفرهای مسئولان نظام نوشته است: در ۹ اسفند ۷۴ از بازگشت عباس واعظ طبسی متولی وقت آستان قدس از لندن، ۲۷ اسفند ۷۱ از بازگشت همسر خمینی از “خارج”، در ۲۷ مهر ۷۱ از سفر محمدرضا مهدوی کنی دبیرکل سابق جامعه روحانیت مبارز و احمد آذری قمی نماینده وقت مجلس خبرگان به لندن، در ۸ دی ۶۹ از سفر محمدمهدی ربانی املشی عضو سابق شورای نگهبان به سوئیس، در ۲۹ مرداد ۶۸ از بازگشت علی اکبر محتشمی پور نماینده وقت مجلس از آلمان، در ۲۵ مهر ۶۶ از “استمداد” علی اکبر آشتیانی نماینده رهبر در ژاندارمری برای معالجه در خارج، در ۳۱ خرداد ۶۵ از بازگشت محمدرضا مهدوی کنی از سفر لندن، در ۲۹ بهمن ۶۴ از بازگشت آیت الله مرعشی نجفی از اسپانیا، در ۸ اسفند ۶۳ از عازم بودن عبدالله نوری وزیر وقت کشور به آلمان، در ۵ آبان ۶۳ از بازگشت محمدعلی رحمانی مسئول وقت بسیج از “خارج”، در ۲۸ مرداد ۶۱ از بازگشت آیت‌الله گلپایگانی از لندن، در ۱۸ مرداد ۶۱ از عازم شدن عبدالکریم موسوی اردبیلی رئیس وقت دیوان عالی کشور به “اروپا” و در ۱۹ اردیبهشت ۶۰ از بازگشت احمد خمینی از اسپانیا حکایت کرده است.

باستانی در ادامه نوشته است: گذشته از سفرهای همسر و فرزند نخستین علی خامنه ای ، پوشیده نیست که خانواده خامنه ای هم در سال ۱۳۶۹، اقامتی پزشکی در لندن داشته اند. این همان سفری است که فهیمه دری همسر سعید امامی، در اشاره ای به آن در سال ۸۷ در مصاحبه با مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: “سعید خانواده خامنه‌ای را برای کاری برده بود لندن و دو ماه تمام با این خانواده زندگی کرد… همچین آدمی بود سعید، خوب دو ماه با این افراد با خانواده ی خود آقا زندگی کرده بود. اگر مسأله داشت، اگر لغزشی داشت بالاخره اینها می فهمیدند.”

این تحلیلگر ایرانی بی بی سی فارسی در پایان نوشته است: اینکه سفرهایی از این نوع، دقیقا به چه علت انجام شده‌اند، البته موضوع بحث حاضر نیست. ولی اگر طیفی از تصمیم گیران حکومتی، به هر علت معتقدند که موسسات پزشکی غرب برای بیمار کردن عمدی ایرانیان نقشه دارند، سوال مشخص این خواهد بود که چرا مسئولان ارشد حکومتی و منصوبان‌شان به چنین موسساتی اعتماد داشته‌اند؟

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید