18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

جشن نوروز در کردستان

ایران

-دست‌کم ۹ نفر از شهروندانی که در مراسم نوروز روستای قلعه‌کهنه سقز شرکت کردند توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
-«هه‌‌نگاو» اعلام کرده که روز یکشنبه اول فروردین‌ماه یک نفر در سنندج، دوشنبه دوم فروردین‌ماه ۳ نفر در روستای «نی» و چندین نفر در روز سه‌شنبه سوم فروردین‌ماه به دلیل شرکت در مراسم‌ نوروزی دستگیر شده‌اند!
-چندین شهروند این روستا به نهادهای امنیتی مریوان احضار و از آنها خواسته‌اند که فرزندانشان را تحویل نهادهای امنیتی بدهند!

 منابع حقوق بشری از بازداشت بیش از ۱۰ شهروند در شهرهای مریوان، سنندج و سقز به دلیل شرکت در مراسم ویژه نوروز در استان کردستان توسط نهادهای امنیتی خبر داده‌اند.

وبسایت حقوق بشری «هه‌نگاو» از بازداشت دست‌کم ۱۰ شهروند در شهرهای مریوان، سنندج و سقز در استان کردستان خبر داده که به دلیل شرکت در مراسم نوروز ۱۴۰۰ انجام شده است.

بر مبنای این گزارش، دست‌کم ۹ نفر از شهروندانی که در مراسم نوروز روستای قلعه‌کهنه سقز شرکت کردند توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

همچنین، روز یکشنبه اول فروردین‌ماه یک نفر در سنندج، دوشنبه دوم فروردین‌ماه ۳ نفر در روستای «نی» و چندین نفر در روز سه‌شنبه سوم فروردین‌ماه دستگیر شدند.

«هه‌نگاو» نوشته، شامگاه دیروز دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ نیروهای امنیتی در مریوان به روستای «نی» هجوم برده و با شکستن در و پنجره منزل چند شهروند و ورود غیر قانونی اقدام به تفتیش منازل شهروندان کرده‌اند.

این وبسایت حقوق بشری، هویت سه نفر از بازداشت‌شدگان را سلمان افرا، محمد پروازه و سیوان پرتو هویت اعلام کرده است.

به گفته یک منبع مطلع، این سە شهروند به اتهام شرکت در مراسم نوروز بازداشت شده‌اند و احتمال بازداشت‌های گسترده دیگری نیز وجود دارد.

علاوه بر این، روز سه‌شنبه سوم فروردین‌ماه، نیز چندین شهروند اهل این روستا به نهادهای امنیتی مریوان احضار و از آنها خواسته‌اند که فرزندانشان را تحویل نهادهای امنیتی بدهند!

روز یکشنبه اول نوروز نیز یک شهروند اهل سنندج به نام سروک ابوالقاسمی به همین اتهام بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید