28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

گورستان «بهشت معصومه» قم گورهای آهک‌پاشی شده (سفید رنگ) آماده دفن

ایران

واشنگتن پست به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد در گورستان‌های نزدیک قم، گودال‌هایی به وسعت یک زمین فوتبال برای دفن دستجمعی جانباختگان کُروناویروس حفاری و آماده شده است.

 

آن‌ روز که روح‌الله خمینی نخستین ملاقات خود با طرفدارانش و نخستین سخنرانی خود را در خاک سرزمینی که آمده بود تا بر آن حکم براند، در یک قبرستان انجام داد، و در سخنان پوچ و توخالی وعده‌ی «مرفه کردن زندگی مادی و معنوی» و «ساختن مسکن» و «مجانی شدن آب و برق و اتوبوس» می‌داد، همزمان تاریخ نقشی از آینده ایران تحت سلطه‌ی نظام جدید را به همگان یادآوری کرد: مرگ و نابودی و گورستان!

امروز پس از ۴۱ سال وسعت «گورهای آهکی» بیماران جانباخته از ویروس کُرونا را از فضا و ماهواره نیز می‌توان دید!

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، پنجشنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند)، تصاویر ماهواره‌ای از گورهای دستجمعی قربانیان ویروس کُرونا در قبرستان «بهشت معصومه» قم منتشر کرده است.

این روزنامه نوشت، به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد در گورستان‌های نزدیک قم، گودال‌هایی به وسعت یک زمین فوتبال برای دفن دستجمعی جانباختگان کُروناویروس حفاری و آماده شده اما با اینهمه قم هنوز قرنطینه نشده است.

گورستان «بهشت معصومه» قم گورهای آهک‌پاشی شده (سفید رنگ) آماده دفن
یک کارشناس ارشد آنالیز تصویربرداری در موسسه «ماکسار تکنولوژی» (Maxar Technologies) در کلرادو آمریکا درباره‌ی این تصاویر می‌گوید، «اندازه قبرها و سرعت حفر آنها که همزمان انجام یافته، نشانگر انجام رویه دیگری غیر از گذشته است که پیکر فرد درگذشته در تکه زمین شخصی یا خانوادگی‌اش به خاک سپرده می‌شد.»

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد بخش جدیدی در گورستان قم از ۲ اسفند تا ۱۰ اسفند به صورت دو خندق بزرگ با طول بیش از ۹۰ متر خاکبرداری و حفر شده که از فضا قابل مشاهده‌ است.

ویدئوها و تصاویر ماهواره‌ای از گورستان «بهشت معصومه» در قم بیانگر این است که تعداد جانباختگان از ویروس کُرونا بسیار بیشتر از آمار اعلام‌شده است.

برخی کارشناسان مؤسسه آمریکایی «ماکسار تکنولوژی» که نخواستند نام‌شان ذکر شود نیز گفته‌اند که با توجه به وجود آهک در نزدیکی این گورستان، احتمالاً جسد قربانیان کُرونا پیش از تدفین به این ماده آغشته شده‌اند.

در روزهای اخیر ویدئوهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد در اطراف شهرها ماموران شهرداری اقدام به حفر گودال‌های بلند و عمیق آهکی می‌کنند تا قربانیان ویروس را داخل آنها دفن کنند.

مشابه چنین قبرهایی در حومه دیگر شهرهای ایران نیز حفر شده؛ به عنوان مثال ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده منسوب به شهر شوشتر که نشان می‌دهد گورهای عمیقی آماده شده که درون و اطراف آن را آهک‌ پاشیده‌اند.

همچنین ویدئوی دیگری نشان می‌دهد که از قرار معلوم تابوت‌های بتونی برای قرار دادن پیکرهای کُرونایی تهیه شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید