28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

قوه قضائیه

ایران

سرویس شهرستان‌ها: دادسرای قم در پی انتشار ویدیوی توهین‌آمیز نسبت به پرسنل خدوم درمانی، از تشکیل فوری پرونده قضایی برای کمدین توهین‌کننده و احضار وی به دادسرا خبر داد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادسرای قم، حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان قم در این باره گفت: پیشتر هم پرونده قضایی برای یک مستندساز و یک شاعر که مطالب توهین‌آمیزی درباره مردم قم مطرح و در فضای مجازی منتشر کرده بودند، تشکیل شد که در حال رسیدگی است.

وی تأکید کرد: امنیت و آرامش روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضا است و در شرایط فعلی با کسانی که این آرامش را خدشه‌دار یا اقدام به نشر اکاذیب و آمار کذب کنند، به شدت برخورد می‌شود.

دستگیری ۳ نفر به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر از بازداشت سه نفر در این شهرستان به اتهام اخلال در روند توزیع اقلام بهداشتی و تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه خبر داد.

افشین صالحی‌نژاد گفت: یکی از سه متهم دستگیر شده در بردسیر، اقدام به فروش ماسک با چند برابر قیمت خارج از چرخه قانونی می‌کرد که توسط کارگروه امنیتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا، شناسایی و دستگیر شد.

وی تأکید کرد: دو نفر از افرادی که اقدام به نگهداری و فروش اقلام ضدعفونی کننده غیراستاندارد و غیربهداشتی می‌کردند هم دستگیر شدند.

صالحی‌نژاد ادامه داد: به رغم تذکرات قبلی مبنی بر ضرورت تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و جلوگیری از اجتماعات زیاد، چهار باشگاه ورزشی در شهرستان بردسیر به اطلاعیه‌های وزارت بهداشت توجه نکردند که به دستور دادستانی مکان‌های مذکور تا اطلاع ثانوی غیرفعال شدند. همچنین توسط پلیس فتا شهرستان، دو نفر از افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی و ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی و پیج اینستاگرام کرده بودند به دادسرای عمومی و انقلاب بردسیر احضار شدند و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

آغاز رسیدگی به پرونده محتکر ماسک در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز رسیدگی به پرونده محتکر ماسک و دستکش در دادسرای مرکز استان گلستان خبر داد.

هادی هاشمیان، با بیان این که از این فرد ۳۳۰۰ عدد ماسک و ۷هزار دستکش کشف و ضبط شده است، افزود: پرونده این فرد به اتهام اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی مردم از طریق احتکار در دادسرای مرکز استان گلستان در حال رسیدگی است و متهم با قرار تأمین در زندان است.

هاشمیان با تأکید بر این که برخورد با محتکران سختگیرانه است، ادامه داد: اقلام کشف شده از این متهم، با نظارت دستگاه قضایی به دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تحویل داده شده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید