25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی

ایران

در حالی‌که شیوع کرونا در ایران روزبه‌روز در حال افزایش است و سازمان جهانی بهداشت اخیراً از کمبود امکانات و تجهیزات ایران برای مقابله با این ویروس گزارش داد، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۴ فروردین در نخستین جلسه هیات وزیران در سال ۹۹ مدعی شد که شرایط کشور در این زمینه خوب است.

او گفت: «شرایط ما با مقایسه با کشورهای دیگر حتی پیشرفته از نظر تأمین نیازمندی‌های ضروری، بهداشتی، تخت بیمارستان و نقاهتگاه‌ها، بهتر است و این در سایه تلاش و کوشش همه است.» ایران تاکنون از چندین کشور، از جمله بریتانیا، فرانسه، کویت و ژاپن برای مهار کرونا میلیون‌ها دلار کمک مالی دریافت کرده است. روحانی بدون آن‌که اشاره کند دولت به‌دلیل شیوع کرونا مانع از سفرهای نوروزی مردم نشد و تنها به توصیه در این زمینه بسنده کرد، در این زمینه هم اوضاع را مناسب توصیف کرد و گفت: «گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم و مسافران در محل سکونت جدید مانده‌اند و مسئله قرنطینه شخصی و داوطلبانه را همه اجرا می‌کنند.» کریم همتی سرپرست جمعیت هلال احمر به‌تازگی گزارش داد که از ۲۷ اسفند نزدیک به ۹۷۰ هزار خودرو با حدود سه میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا برای انجام سفر نوروزی خارج شده‌اند. او گفت تست کرونای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از این مسافران مثبت بوده است. حسن روحانی به تبعیت از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هرگونه کمک آمریکا در زمینه مقابله با کرونا را رد کرد و گفت: «این‌که آمریکایی‌ها می‌گویند در شرایط سختی کرونا حاضریم به ایران کمک کنیم از دروغ‌های بزرگ تاریخ است (...) آمریکا اگر می‌خواهد کمک کند چکمه خود را از مسیر راه بردارد (...) چشمه آب را بسته است؛ برای فروش نفت ایران و گردش بانکی ایران مشکل ایجاد کرده و هم برای دارو و برای غدا و مواد اولیه و هم برای اشتغال مشکل ایجاد کرده است». در روزهای شیوع کرونا، مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش‌های خود را برای لغو تحریم‌های آمریکا بیشتر کرده‌اند اما آمریکا در این مدت بر تحریم‌های خود علیه ایران افزوده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید