25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

سپاه پاسداران میلیاردها دلار از بودجه کشور را در پوشش بازسازی عتبات عالیات در عراق از ایران خارج و صرف فعالیت‎های تروریستی و شبکه‌سازی می‌کند

ایران

-ستاد بازسازی «عتبات عالیات» در عراق که زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند و رئیس آن منصوب قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس است تحریم شد.
-وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید شرکت ساخت‌ و ساز و معاملات «كوثر» وابسته به سپاه قدس به نیابت از این نهاد نظامی- عقیدتی فعالیت‌های اطلاعاتی انجام می‌داد و به همین دلیل تحریم شد.
-استیون منوچین: رژیم ایران منابع را از مردم ایران دریغ کرده و بجای تامین نیازهای ‌اساسی آنها، اولویت را به تروریست‌های نیابتی خود داده است.

 دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) پنجشنبه ۲۶ مارس (هفتم فروردین) ۲۰ شخص، شرکت و نهادهای صوری رژیم ایران را که در عراق فعال هستند به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

این افراد و مؤسسات به اتهام مشارکت با نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فعالیت‌های تروریستی و پولشویی و قاچاق اسلحه به عراق و یمن تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد این ‌اشخاص و نهادها به نیابت از سپاه قدس فعالیت می‌کنند و در انتقال تسلیحات مرگبار به گروه‌های تروریستی نیابتی وابسته به حکومت ایران مانند «کتائب حزب‌الله» و «عصائب اهل حق» مشارکت می‌کنند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که رژیم «ایران شبکه‌ای از شرکت‌های صوری را برای تامین مالی گروه‌های تروریستی در سرتاسر منطقه به کار گرفته و منابع را از مردم ایران دریغ کرده است و بجای تامین نیازهای ‌اساسی آنها، اولویت را به تروریست‌های نیابتی خود داده است.»

فهرست شخیصت‌های حقیقی و نهادهای تحریم شده به این شرح است:

-ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق که زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند و رئیس آن از سوی قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس منصوب می‌شد.
-شرکت ساخت‌ و ساز و معاملات «بهجت الکوثر» با مسئولیت محدود که به شرکت کوثر معروف است و وابسته به سپاه قدس است و بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا به نیابت از سپاه قدس فعالیت‌های اطلاعاتی انجام می‌دهد.
-شرکت کشتیرانی «الخمائل» عراق به دلیل فعالیت از مرز ام قصر و نقض تحریم‌های نفتی رژیم ایران.
-محمد جلال مآب رئیس فعلی ستاد بازسازی عتبات عالیات که از سوی قاسم سلیمانی منصوب شده است.
-حسن پلارک از صاحبان شرکت کوثر.
-علیرضا فداکار از دیگر صاحبان شرکت کوثر در نجف در عراق.
-محمد الغریفی در ارتباط با سپاه قدس و از کارکنان شرکت کوثر.
-مسعود شوشتری‌ پوستی‌ از دیگر صاحبان شرکت کوثر.
-ماشاءلله بختیاری که از شرکت کوثر برای پولشویی برای شعبه بانک ملی در بغداد استفاده می‌کرد.
-حسن صبوری‌نژاد معروف به مهندس مرتضى که در امور مالی شرکت الخمائل فعال است.
-شرکت «تجارت معادن نوین» و ولی قلی‌زاده که همکار صبوری‌نژاد است.
-محمد سعید عذافه البهادلی مدیرعامل شرکت کشتیرانی «الخمائل» و علی حسین فالح المنصوری معروف به «سید رضوان».
-سید رضا موسوی‌فر مسئول امور مالی شرکت الخمائل.
-شرکت سامان شیمی خاورمیانه.
-علی فرحان اسدی.
-سید یاسر موسوی‌فر.
-مهدی قاسم‌زاده.
-شیخ عدنان الحمیداوی از گروه کتائب حزب‌الله.

از شهریور ۱۳۹۸ (سپتامبر ۲۰۱۹) که آمریکا برای افشای فعالیت‌های تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاداش ۱۵میلیون دلاری تعیین کرد، شمار زیادی از اشخاص، شرکت‌ها و موسسات داخلی و بین‌المللی و نهادهای حکومتی مرتبط با این نهاد نظامی- عقیدتی که در فعالیت‌های تروریستی به ویژه تامین مالی و قاچاق اسلحه مشارکت دارند لو رفتند.

دور جدید تحریم‌های آمریکا در حالی اعلام شده است که محمدجواد ظریف و تیم او با بهره‌گیری از دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی در خارج کشور و مجموعه‌ای از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران صادراتی که از جمله در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و همچنین روزنامه‌های پرتیراژ آمریکایی نیز فعال‌ هستند برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه حکومت ایران تلاش می‌کنند. این تیم به بهانه مقابله با شیوع ویروس کُرونا یک کارزار فشار علیه دولت آمریکا به راه انداخته است آنهم در حالی که مقامات کشوری و لشکری رژیم ایران به تأکید اعلام می‌کنند که به کمک‌های آمریکا نیازی ندارند و از نظر مقابله با شیوع کُرونا از اروپا نیز جلوتر هستند! حالا وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه‌ی فشار حداکثری خود علیه حکومت جمهوری اسلامی با وضع تحریم‌های جدید نشان داده است که دست‌کم فعلا قصد لغو تحریم‌ها را ندارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید